top of page
  • Yazarın fotoğrafıIU TEAM TURKEY

Müzik Eleştirmeni & KMA üyesi Kim Young Dae, IU’dan bahsetmiş


”Kpop Çağında Sanatçı Olarak İdoller” adlı kitabında Kim Young Dae:


IU'nun müziği hiç şüphesiz büyümenin olgusudur, olmak istediğim "ben" ve insanların benden istediği "ben" arasındaki bir çatışmadır. Bu IU'nun verdiği kimlik duygusunun arkasındaki en önemli sürükleyici güçtür. Dinleyiciler tanıdığım "ben" ve bulamadığım "ben" arasında teskin edilemez bir heyecana kapılır ve bu onları müziğin içine dalmasını sağlar. Aynı zamanda içerikteki "ben"lerin IU olmadığı zaman yoktur.


IU insanların beklentilerinin gayet farkında ama o kolay başarıyı seçip insanların istekleri ve beklentilerine göre şekil alan bir sanatçı olmadı. Onun yerine yapmak istediklerini yapan ve bunu yaparken yapabileceklerinin sınırını göz ardı etmeyerek kendine uygun bir yola koyan bu konuda en örnek gösterilebilir sanatçı oldu. O en güçlü kimlik duygusuna sahip idol ve her zaman bunu halk üzerinde olan imajından ve sanatsal benliğinden önde tuttu.


Çeviri: maeum

118 görüntüleme0 yorum

Comments


bottom of page