top of page
  • Yazarın fotoğrafıIU TEAM TURKEY

Yönetmen Kim Jong Kwan; IU, 'Shades Of The Heart' ve 'Persona: Walking at Night' Hakkında Konuştu

Güncelleme tarihi: 28 Haz 2019

Persona: Walking At Night ve Shades Of The Heart'ta Lee Ji Eun ile çalışmış olan Yönetmen Kim Jong Kwan, Lee Ji Eun'ın oyunculuğu, ilk izlenimleri gibi birçok konudan bahsetti


gif cr.firefly
Walking At Night - Lee Ji Eun

<Persona> Oyuncu Lee Ji Eun'ın çıkış serisi ve <Walking At Night> seride çekimleri yapılan ilk filmdi. Çekim hazırlıklarının arkasındaki hikayeyi duymak isterim.


Kim Jong Kwan: Çekimden önce Oyuncu Lee Ji Eun bayağı ciddi davrandı. Rol arkadaşıyla senaryoyu okumak için ilk defa buluşacaklardı. Oyuncu Lee Ji Eun tek başına, şapka ve rahat kıyafetler giyerek Seocheon'daki kafeye geldi. Kısa bir şekilde selam verdi ve sadece senaryo hakkında konuştu. Sadece kısa ve öz bir şekilde konuştular ve onlar (Walking At Night'taki karakterlerden bahsediyor) ayrıldığından dolayı bu çok hoştu.


Oyuncu Han Yeri'nin çalışma şekline bayağı benziyor. Yaygara olmadan, sadece önemli noktalardan ama arkadaş canlısı bir şekilde konuştu.


Ondan sonra Oyuncu Lee Ji Eun'dan Jongno-gu, Gwonnong-dong'daki çekim yerinin yolunu rol arkadaşıyla birlikte yürümesini istedim. Bu sefer de, işini yeni bitirmiş olan Lee Ji Eun çekim yerine tek başına taksiye binerek geldi. Tüm önemli yerlerden yürüdüler ve hikayenin içeriklerini kavradılar.


Çekimden önce oyuncular senaryo üzerine baştan sona tartışmalar yaptılar, bayağı etkileyiciydi.



Persona'da yer almış dört yönetmen, Oyuncu Lee Ji Eun'ın kendi karakter özelliklerinden iham alarak kısa filmler yaptılar. Oyuncu Lee Ji Eun'dan nasıl bir izlenim aldın? Bu Walking At Night'a nasıl yansıtılmıştı?


Kim Jong Kwan: Oyuncu Lee Ji Eun, Persona ile ilk defa tüm yönetmenler ve yapım kadrosuyla tanıştı. İnsanların birçok yüzü var ve ilk buluşmada insanların kişiliğine karar vermek zor ama onun yalnızlığını hissedebiliyordum. Yorgun hissediyordu ve bitkin gibiydi. O zaman ben de depresif hissettim ve oyuncuya karşı o sırada hissettiklerimi (senaryoda) bahsetmek istedim. Sonra senaryoyu yazdım. Bu proje esasen oyuncunun tercihine dayanıyor (beğeniyor mu beğenmiyor mu), ama Oyuncu Lee Ji Eun senaryoyu okur okumaz beğendi. Hikayeyle bağ kurabiliyordu. Film, taslakta neredeyse hiçbir değişiklik olmadan çekildi.



<Shades OFf The Heart>ta Oyuncu Lee Ji Eun, Chan Seok ile buluşman önemli rol Mi Yeong'u oynadı. Walking At Night'ta sizinle çalıştıktan hemen sonra. Bu konu üzerine düşünceleriniz nelerdir?


Kim Jong Kwan: Çok minnettarım. Walking At Night üzerinde çalışmak beni insan ilişkilerine üzerine düşündürttü, ona rahat bir şekilde 'Sıradaki proje için hazırlanıyorum, süreç çok keyifli.' dedim. Ona karşı üzgün hissetmiyor değilim. Çok fazla teklif alan bir oyuncuya ben, aslında çok para yapmayacak bir iş için teklif götürdüm.


Rahat bir şekilde senaryoyu okudu ve bana Mi Yeong karakterini oynamak istediğini söyledi. Bu benim için harika bir destek.


Ji Eun Walking At Night'ta hayalet rolünü oynadığından, daha önce ölü rolünü oynamış biri olduğundan senaryo okumasında da o tonu kullanarak Mi Yeong'un repliklerini okudu.


Oyuncu Yeon Woo Jin ile senaryo okumasında, Lee Ji Eun yapayalnız tonunu kullanıyordu, konuşma yavaşça ilerliyordu, nefes alış ve verişleri gerçekten iyiydi. Sadece onu güzel bir şekilde çekmek istedim.



Oyuncu Lee Ji Eun ile çalışmanın avantajlarından, değerinden bahseder misiniz?


Kim Jong Kwan: İyi dengeye sahip bir oyuncu. Diziyle oyunculuğu bir kurulmuş, hızlı öğrenen biri. Walking At Night'taki diyalogları iletmek kolay olmayabilir ama bizzat kendisi şarkı sözü yazan biri olduğundan, konuşmaları ilettiği şekil şiirseldi. Walking At Night iyi ama Shades Of The Heart'ta oyunculuğunu çok daha derin bir şekilde hissettim.

207 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page