top of page
  • Yazarın fotoğrafıIU TEAM TURKEY

'Persona' Kısa Film Serisi Basın Toplantısından Önemli Konuşmalar:

Güncelleme tarihi: 28 Haz 2019

IU'nun dört farklı yönetmenin yaptığı dört kısa filmde oynadığı Netflix yapımlı kısa film serisinin basın toplantısında konuşulan önemli şeyleri bu çeviride bulabilirsiniz.


Basın fotoğrafı
Persona Basın Toplantısı - Lee Ji Eun (IU)

Persona serisinin doğuşu


Yoon Jong Shin, serinin Netflix’e kadar ulaşacağını bilmeden, bu projeye basit bir düşünceyle başladığını söyledi. “ Benim felsefem film ve reklamların da olduğu gibi `Müzik bir hikayedir’. Yönetmenler tarafından yapılmış birkaç kısa film izleme şansım oldu ve çok eğlenceliydi, daha fazla insanın bu güzel hikayeleri izlemelerini istedim” dedi Yoon. “Yönetmenler kısa film çektiklerinde parıldayan yaratıcılıkla dolu oluyorlar. Ve farklı film yönetmenleriyle buluştuktan sonra, tek oyuncu birçok yönetmen fikrini düşündüm.” Doğal bir şekilde “Persona”nın ilk kısmının başrolu olarak Lee Ji Eun geldi aklıma, diye ekledi. “Konsept üzerine düşünürken IU’yu düşündüm. İlk olarak ‘IU bunu yapar diye mi düşünüyorsun?’ dedim kendime. ‘Hadi sadece konusunu açalım.’ diye düşündükten sonra ona sordum. Ama bu fikre karşı çok açıktı. İşte o zaman IU’nun bu taze fikirlerin sorulabileceği bir ikon olduğunu düşündüm. Onun cesur iznini alabildiğim için çok minnettardım. Tüm yönetmenlerde memnundu.”


“Geçmişte IU’ya yeni bir şarkı verdiğimde kocaman açılmış gözlerini hatırladım ve onun iyi bir şekilde yeni şeyleri kabul eden ve kendine sürekli meydan okuyan biri olduğunu düşündüm.”


“Büyük yıldızların yeni şeyler denediklerinde kaybedecekleri çok şey oluyor, çünkü kurdukları imajlarını kurmaları gerekiyor,” dedi Yoon. “Ama o bu meydan okumayı kabul etmekte çok cesurca davrandı.”


Persona Basın Toplantısı - Yoon Jong Shin ve Lee Ji Eun (IU)


Neden Netflix tercih edildi?


Yayınlama yolu olarak neden Netflix’i seçtiği sorulunca Yoon Jong Shin, çalışmanın unutulmasını istemediğini söyledi. “ Hem bu projenin yaratıcıları hem de yapımcıları için uzun süre kalabilecek bir platform üzerinden yayınlamak istedim. Persona’yı yıllar sonra insanların hatırlamasını ve izleyicilerin beğenilerine göre sağlayabilmeyi istiyorum. Her zaman bir seri yapmak istemiştim, özellikle İngilizce bilim-kurgu dizisi Black Mirror’u izledikten sonra. “



Teker Teker Persona Serisi Filmleri



Love Set


gif cr.firefly
Persona: Love Set'te IU rolünde Lee Ji Eun

İlk kısa film “The Truth Beneath” ve “Crush and Blush”ın arkasındaki Yönetmen Lee Kyung Mi tarafından yönetilmiş olan “Love Set.” Bir kız çocuğu olan Lee Ji Eun ve babasının kız arkadaşı aynı zamanda Lee’nin İngilizce öğretmeni olan Bae Doona tarafından oynanılmış karakterin arasındaki şiddetli tennis maçını anlatıyor. “Bu filmin anahtar kelimesi öfke,” dedi IU. “Karakter çabuk sinirlenen ve hisleri hakkında dürüst olan biri. Ben genellikle sinirden patlamadığımdan dolayı, o duyguları sergilemek biraz zordu.”



Collector


gif cr.firefly
Persona: Collector'da Eun rolünde Lee Ji Eun

Im Pil-sung (“Scarlett Innocence,” “Hansel and Gretel”) tarafından yönetilmiş ikinci hikaye “Collector”, IU tarafından oynanılmış gizemli kadın Eun ve onun kalbini kazanmaya çalışan (oyuncu Park Hae Soo tarafından oynanılmış) Jung Woo’nun arasındaki ilişkinin detaylarına iniyor. “Erkeklerin aptallığı motifine dayanan tuhaf bir aşk hikayesi,” dedi Im, IU’nun şarkısı “Jam Jam”den fazlasıyla etkilendiğini ekleyerek. “Galiba özgün ve özgür ruhlu olan en zor roldu,” dedi Lee Ji Eun. “Daha önce filmlerde ya da kitaplarda böyle bir karakterle karşılaşmamıştım.”



Kiss Burn


gif cr.firefly
Persona: Kiss Burn'de Han Na rolünde Lee Ji Eun

Yönetmen Jeon Go-woon (Microhabitat), kız arkadaşının onu cezalandırmış olan babasından intikamını anlatan hikaye “Kiss Burn”u yapan kişi. “Film için senaryoyu yazarken, Lee Ji Eun’dan çok fazla sınırlamalar almayı beklemiştim,” dedi Jeon. “Ama hiç yoktu. Ve Lee Ji Eun’ın çok cesur biri olduğunu düşündüm.”




Walking at Night


gif cr.firefly
Persona: Walking At Night'ta Ji Eun rolünde Lee Ji Eun

Serinin son filminin adı “Walking at Night,” “Come, Closer” ve “Worst Woman”ın arkasındaki kişi Kim Jong Kwan tarafından yönetilmiş. “Ayrılmış bir çiftin rüyada tekrar buluşmasını anlatan romantik bir hikaye,” dedi Kim. “Film sevgililerin hikayesiyken, tutku duygusundan çok insanlar arasındaki ilişkilere odaklandım.” “Lee Ji Eun ile ilk defa bu proje dolayısıyla tanıştım. Bir sürü rengi var. Güçlü bir hayat süren bu insanın arkasında bir parça yalnızlık da gördüm. Ve o parçayı bu hikayenin içine örmek istedim.”


Yoon Jong Shin ileride bu projeye Netflix’te başka oyuncular ve yönetmenlerle de devam etmek istediğini söyledi.



IU’nun Persona Üzerine Düşünceleri



“Persona” ile büyük ekran çıkışını yapacak olan IU aynı zamanda, “Bana böyle bir teklif yapıldığına şaşırmıştım. Bu dört yönetmenin filmlerini izlemekten zevk almıştım, ondan dolayı onlarla birlikte çalışmak inanılmazdı. Utangaç olmaya eğilimliyimdir, ama ilk buluşmamızda kendim hakkında kolay bir şekilde konuştum. O zamandan beri, iyi bir ekip çalışmasına sahip olduğumuzu hissettim. Eğlenceli bir projeydi, taze bir girişimdi. Dört yönetmen beni farklı açılardan yorumladılar, ondan dolayı bana o karakter verilmiş gibi hissettim. Ve aynı zamanda bu bir meydan okumaydı. Bunun hatıralarımda uzun süre kalacağını düşünüyorum.” diye belirtti.


Sonrasında “Olumlu eleştiriler almak hakkında iyi hissediyorum. Küçüklüğümden beri oyunculuk yapmayı hayal etmiştim, ve şarkıcı olmadan önce oyuncu olmak istiyordum. Şarkıcı olarak çıkış yaptıktan sonra, samimiyetimle birkaç projeye katıldım. Bu projeler boyunca, deneyimsiz olduğum kısımları öğrendim. Sanırım bundan dolayı izleyicilerin gözünde oyunculuğum değişiyor.”diyerek oyunculuğu hakkında pozitif yorumlar almasından bahsetti.


“Bu proje açısından, çok şanslıydım. Bakış açısı benimkinden farklı olan yönetmen yoktu. Tamamen anlamamda yardımcı olabildiler. Ve o kadar açık fikirliydiler ki korkmadan fikrimi belirtebildim. Dürüst olmak gerekirse, bu kadar büyük bir proje olduğunu bilmiyordum. Rolün teklifini ilk aldığımda bu kadar ilgi çekeceğimi bilmiyordum. Teklifi almaktan mutluydum, ve sıkı çalışmakta kararlıydım, ama birçok insanın ilgisini çekti. Böyle bir basın toplantısı yapacağımızı hiç düşünmemiştim.” diye devam etti. Sonra sesi azalarak, “Sadece çok büyük bir onur olduğu için yaptım, ve taze bir girişim…” diyerek odada gülüşmelere yol açtı.



Yönetmenlerde IU ile Çalışmaktan Ne Kadar Memnun Olduklarından Bahsediyor


Persona basın toplantısından basın fotoğrafı
Sırasıyla Yoon Jong Shin, Lee Ji Eun, Im Pil Sung, Jeon Go Woon ve Kim Jong Kwan

Im Pil Sung, “Bu projeye katılmamın büyük bir sebebi kadroda IU’nun olmasıydı. Gerçekten bunu yapacağını hiç düşünmemiştim. Tamamen özgür sanatçılık şansı verdiler, ve bu çok anlamlı bir projeydi. En çok sevdiğim şey IU’nun duygusal ve mantıklı yanları arasındaki harika dengeydi. Oyunculuk yaptığında sanatçı olarak, kendini bastırdığın anlar oluyor. Bu gerçekleştiğinde çok havalıydı. Onun sıradan bir insan olmadığını düşündüm.”diye yorum yaptı.


Jeon Go Woon, “Eğer ben IU’nun yerinde olsaydım, bu kararı almak zor olurdu. Ben daha kendini ispatlayamamış çaylak bir yönetmen olduğum halde, hazır bir şekilde kabul etti. Şaşırtıcı bir şekilde senaryo yazımında çok fazla sınırlamalar olmadığından bende çok memnundum.”dedi.


Kim Jong Kwan aynı zamanda, “Oyuncu Lee Ji Eun’da sakin, durgun ve güçlü bir hayat yaşamış bir insanın yalnızlığını gördüm. O kısımların daha derinlerine kazmayı istedim. İyi iletişim kurduk, ve o da senaryoyu dikkatli bir şekilde okudu. Aynı zamanda çok da merak ediyordu. Yaratıcılar başka etkiler olmadan kendi yönlerinde çalışabildikleri için keyifliydi.” diye belirtti.



Persona Yönetmenleri IU’nun Onlara Sette Nasıl Davrandığını Açıklıyor


Basın fotoğrafı
Persona Basın Toplantısında Lee Ji Eun (IU)

Basın konferansındaki yönetmenler IU ile çalışmanın nasıl olduğu üzerine konuştular.

Yönetmen Jeon Go Woon esasen IU’nun ismini lekelemek istemediğini söyledi. Ama aynı zamanda, IU’nun daha önce hiç yaşamadığı bir şeyi deneyimlemesini istediğinden bahsetti.

“Asıl amacım IU’nun ismini lekeleyemeyecek bir proje yaratmaktı. Aslında ben sadece kızların okuduğu bir lisedeydim, ve biz üniformalarımızın altında spor kıyafetleri giyip dolaşırdık. IU hayatında erken çıkış yaptığı için, muhtemelen bunun gibi birçok şeyin anısına sahip olmadığını hissettim. Onun bunları deneyimlemesini istedim. IU’yu kadroya alan ben değildim ve ben projeye katılan son yönetmendim. Çok endişeliydim çünkü favori yönetmenlerimle ve Lee Ji Eun adlı ünlü bir oyuncuyla çalışacaktım.”

— Jeon Go Woon


Yönetmen Im Pil Sung IU’nun oyunculuk yeteneklerini övdü. IU’nun profesyonellik ve o müziğe odaklanınca görülemeyen bir yanını gösterdiğini söyledi. “IU’nun duygular ve mantık arasında iyi bir dengesi . Duygusal bir sahnede oynadığında, kendisinin sadece bir kısmını bırakıyor olması onu bir sanatçı haline getiriyor. İnanılmaz olduğunu düşündüm. Onun özel olduğunu söyleyebilirdim. Ona çok minnettarım.

Şüpheliydim ama IU projeye katıldı ve bizde başladık. Filmler için çok potansiyeli olduğunu düşünmüştüm, ve zaten onun şarkıcılığının büyük bir hayranıyım. Bir sürü iyi oyuncu vardı ama onunla çalışıyor olabilmek büyük bir onurdu. Bu projeyi esasen onunla çalışmak istediğim için seçtim.”

— Im Pil Sung


Son olarak, Yönetmen Kim Jong Kwan; IU beklentilerinin ilerisine geçtiğinde ve üstüne çıktığında memnun bir şekilde şaşırdığını söyledi. IU’nun oyunculuk yeteneklerinin onu şoka uğrattığını ve projenin tümünde çalışmanın büyük bir zevk olduğunu belirtti!


“IU ile ilk buluştuğumda, sakin ve narin bir hisse sahip olduğunu hissettim. Zor bir hayat yaşamış birinin üzüntüsünü gördüm.

IU’yu kadroya alan bende değildim. IU kadroya katıldıktan sonra ben bu projeye katıldım. Ben katılmadan önce başrol olarak kadroya katıldığı halde, onun büyüleyici karakterlerini hissettim. İlk buluşmamızdan ilham almıştım, ve onunla çalışmak harikaydı. Benim ondan beklentilerimi oyuncu olarak aştı. Projenin kendisi keyifliydi.”

— Kim Jong Kwan


IU yönetmenlere kibar sözlerinden dolayı teşekkür ederken baştan beri harika bir ekip çalışmaları olduğundan da bahsetti. Bundan dolayı serinin hatırlanmaya değer olacağından emin olduğunu söyledi!

115 görüntüleme0 yorum

Commentaires


bottom of page