top of page
  • Yazarın fotoğrafıIU TEAM TURKEY

IU’nun “ünlü olmak” üzerine düşüncelerinden oluşan röportaj derlemesi


Hergün IU hakkında o kadar makale var ki, nefes alsan bile haber yazılabilir. Her zaman büyük bir hit olduğunu falan söylüyorlar. Dünya nasıl bu kadar IU merkezli oldu?


“Küçüklüğümden beri ünlü olmak isterdim. Nedeni basitçe insanlardan ilgi almayı sevmemdi. Hayalini kurduğum küçük şey tesadüfen gerçekleşen bir olayla büyük bir şeye dönüştü. Beden eğitimi öğretmenimin çok konuşmama ceza olarak bana ‘Lee Ji Eun, gel ve şarkı söyle!’ dediği an benim için çok önemli oldu. Joo Hyunmi’nin <Crush>’ını tatlı tatlı söyleyen 14 yaşındaki çocuğu, öğretmenim ‘bu senin cezan, neden bu kadar keyfini çıkarıyorsun?’ diye azarladı ve birkaç gün sonraki spor gününde şarkı söylememi teklif etti. Benim için çıkış performansım spor günündeyken şarkı söyleyişimdi. Şarkı söyledikten sonra bir sürü insandan alkış almak beni çok neşelendirdi. Ondan hemen sonra ‘Ah, ben şarkıcı olmalıyım.’ dedim kendime.”


2012 Big Issue dergisi



Z: Senin de nispeten tanınmayan biri olduğun zamanlar vardı. Ünlülerin güçlü yeteneklerin yanında şansa da ihtiyacı var, sen hangisini tercih ederdin? Şans mı yoksa sahip olunan yetenek mi?


IU: Bence şans en önemlisi. Öncelikle şans, ve sonra da ne kadar ilerliyebileceğin yeteneğine bağlı oluyor. Ama yeteneğin olsa bile şansın olmadan, yorucu olur değil mi?


2011 Z_zin dergisi



İnsanlar seni olmadığın bir şekilde anlattığında sinir olmuyor musun? Hiç öyle hissetmiyorum desem yalan olur, ama gittikçe o şekilde hissetmemeye başlıyorum. Düşünme şeklim değişti. Bu yanlış anlaşılma olarak düşünülebilir mi? Demek istediğim, ‘Eğer bu kişi beni böyle görüyorsa, öyle olsun.’ İnsanların dediği iki zıt uçları da dinlerim ben. Sanırım ünlüler için bu hep aynı. Sonuçta benden sadece bir kişi var ve bir sürü yönden ele alınıyorum.


Daha önce birisinin seni yüzüne karşı farklı biri olarak anlatışına denk gelsin mi? Birisi beni sevdiğini söylemişti. Nedeni ise davranışlarımda akıllıca davranışımmış. Akıllı ve kurnaz oluşumdan. Beni kurnaz olduğumdan seviyormuş. Sonra birisi daha beni sevdiğini söyledi. Nedeni ise çok derin düşünmeyip kafama nasıl eserse öyle davranmammış. Sonra birisi beni sevmediğini söyledi. Nedeni ise kurnaz ve çıkarcı oluşummuş. Sonra birisi de aptal olduğumdan beni sevmediğini söyledi. Ondan dolayı iyi ve kötü yanların birbiriyle uyum içinde olması imkansız. Bunların hepsinin bana benzediğini basitçe kabul etmek dışında bir şansım yok. Eğer herkesin beni sevmesini istiyorsam, nasıl davranabilirim ki? Bu imkansız, değil mi?


2015 GQ Korea dergisi



“Dürüst olmak gerekirse, ben çok sağlıklı bir insanım. Arada dinçliğimin kontrolünü kaybedebilsem de, mental olarak sağlıklı olan biri olduğum için kendimle gurur duyuyorum. Fakat, senenin başında My Mister’ı çekerken çok fazla şey yaşadım. İşler o kadar zorlaşıyordu ki ünlü oluşumdan beri ilk defa başaramayacağımı düşünüyordum. Çekim zamanına yakın olduğundan istemsizce, durumum dizi ekibimizi çok etkiledi. O sıradaki gerçek hâlim olduğundan başta Jian gibi davranıyordum. Ama beni itmek ve sıkıştırmak yerine, tüm ekip sonuna kadar sabırla beni bekleyip yönlendirerek çok destek oldu. Yani zor zamanlar geçirmiş olsam da, onlar sayesinde bu değerli ve anlamlı projeyi tamamlamış olduğumu düşünüyorum. My Mister ekibi, özellikle üst ve astlarım çok meşguller, ama bugün beni desteklemek için buradalar. Konser tarihleri belli olduğu an mesaj grubunda duyuru yaptılar. Konserden aylar önce duyuru yapıldı. Cumartesi ya da pazar günü mü gidilmeli diye anket bile yaptılar. Özellikle benim için programlarında değişiklik bile yaptılar. Sadece bu konser için programlarını ayarlamış olmaları beni çok mahçup etti. Fanlarım için bile çok yorucu olduğundan re-encore sahnesine kadar kalmalarını beklemiyordum açıkçası, ama beni destekleyip sevgilerini göstermek için hâlâ burada olduklarını görmek, beni onlara karşı çok minnettar hissettiriyor.”


2018 10. çıkış yıldönümü konser turu <dlwlrma> My Mister konuşması


Çeviri: J’ieunesse






232 görüntüleme0 yorum

Comments


bottom of page