top of page
  • Yazarın fotoğrafıIU TEAM TURKEY

IU'NUN HER TÜRLÜ HİSSE UYAN 10 EN İYİ ŞARKISI



Şarkı söyleme ve oyunculuk gibi genel yetenekler söz konusu olduğunda, IU her zaman çıtayı yüksek tutuyor. O yalnızca harika bir sanatçı değil, ayrıca kamera önünde veya arkasında ilham verici, dürüst ve çekici biri. Genç yaşında aldığı dramatik rolleri, inanılmaz sesi ve olgunluğu onun gerçekten bir yıldız olmak için doğduğunu kanıtlar.

Yıllar içinde, kendi yazdığı ya da diğer büyük sanatçılarla işbirliği yaptığı bir sürü unutulmaz şarkı yayınladı. Bazı şarkıları aşk, hüzün, pişmanlık ve gençliğin sevinçlerinden bahsederken, bazıları insanların dinlerken öğrenebileceği hayat dersleri ile ilgili. İşte nasıl hissediyorsanız hissedin size hitap edebilecek bazı örnekler.

İlk aşkın hayal kırıklığını ve heyecanını yaşarken : "Good Day"


IU'nun çok fazla popüler şarkısı var, fakat "Good Day" onun en unutulmaz şarkılarından biri olarak kabul edilebilecek bir parça, yüksek oktavlı vokali ile dramatik ve iyimser tarzını birleştiriyor. Bu şarkının türü onun sesine ve görüntüsüne mükemmel şekilde uyuyor. Belki de sonrasında yayınlanan single'larının bazı benzerlikleri olmasının sebebi budur. Ünlü "Senden hoşlanıyorum oppa, ne yapabilirim?" partını söylerken bir çok kişinin kalbini çarptırdı. Sanki birine itiraf ediyormuş gibi, sevgisini ileri sürerek onu "iyi bir güne" dönüştürmesini umuyor. Birine karşı sevginiz varsa ama emin olamıyorsanız, bu tür hislere sahipseniz bu şarkıyı dinlemek gününüzü aydınlatabilir!


"Son değiştirdiğim saç modeli kötü müydü?

Yanlış kıyafetleri mi giydim?

Hâlâ bilmiyormuş gibi davranıyorum

Sanki hatırlamıyormuş gibi

Hiçbir şey olmamış gibi mi davranmalıyız?

Sadece dışarı çıkmamız gerektiğini mi söylemeliyim?"

"Bu çok güzel, güzel bir gün

Güzel bir gün yap

Sadece beni ağlatma

Ne güzel bir gün"

Şu yaşına ulaştığında : "Twenty-Three"


Çoğu kişi 20'li yaşlarınıza geldiğinizde "gerçek bir yetişkin" olmanın başlangıcına ulaştığınızı söyler. Olgunlaşmayı geride bırakarak genel olarak kariyerinizde ve hayatınızda belli yollar seçtiğiniz zaman. Belki de bu şarkı yayınlandığı zaman 23 yaşında olmanın iniş ve çıkışlarından bahsederken, o da aynı şeyleri hissediyordu. Genç ve özgür olmayı istemekle ilgili karışık duygular en önemli olanlardır, ama aynı zamanda etrafındaki herkes onun ayağını denk alan bir kadın olmasını bekler. Birçok genç gibi, şaşkın ve kaybolmuş gibi olduğunu itiraf ediyor, ama yine de nasıl ilerleyeceğini bilmese bile bunun sorun olmadığını söylüyor. Eğer gençseniz ve hâlâ kendi kişiliğinizi bulmaya çalışıyorsanız, bu şarkıya ait sözleri durumunuza benzer bulacaksınız.


"Yirmi üç yaşındayım

Ben bir bilmeceyim (soru)

Cevabı tahmin etmeyi dene

Yirmi üç yaşındayım

Yanlış şeyler yapma

Çünkü çok hassasım

Tahmin etmeyi dene"

"Sonsuza kadar çocuk olmak istiyorum

Hayır, nemli bir kadın olmak istiyorum

(Bu ifade Kore'de "kontrol altında olmak" anlamına gelen bir ifadedir)

Evet ölene kadar sessizce yaşayacağım

Hayır her şeyi tersine çevireceğim

Tahmin etmeyi dene"

Zamandan kaçmak istediğinde : "You & I", "Red Shoes" ve "Above the Time"


IU müzik videolarında çeşitli stiller denedi, fakat hepsini bir araya getiren bir şey varsa, o anlatılan hikayedir. "You & I" ve "Red Shoes" dinlediğinizde farklı bir zamana taşınmış gibii, kurgusal bir roman okuyor, fantastik bir film izliyormuşsunuz ya da kendi kendinize uzun ve maceralı bir yolculuğa çıkmış gibi hissedeceksiniz. Her iki şarkı da alternatif bir evrene ya da farklı zamanlarda yaşama durumuna, şarkı sözleri aracılığıyla atıfta bulunur. IU yakında zamanları ve dünyaları eşleştiğinde sevdiği kişiyle buluşacağını umuyor. Müzik videoları genelde kitap veya filmlerden ilham alıyor, ayrıca farklı dünyadan biri ile yollarından geçerken kaybedilmiş ve bulunmuş bir aşk hakkındaki hikayeyi anlatıyor. Maceracı ve yaratıcı biriysen bu şarkılar tam sana göre!


"Sen ve ben, şimdi birlikte olamayız

Saati daha çok zorlamak istiyorum ama

Olacağın gelecekte

Lütfen adımı söyle"

ㅡ "You & I"


"Kayıp yaz zamanlarım

Garip zamanlarda dolaştıktan sonra seni bulacak mıyım?

Hâlâ çok ileride mi? Korktuğum zaman

Sebepsizce gülümsüyorum"

ㅡ "Red Shoes"

IU'nun yeni yayınlanan şarkısı "Above the Time", "You & I" şarkısı ile bağlantılı, bu şarkı da "rüyalarında bile unutamadığı bir insan" için beklerken zaman ve mekanlardan bahsediyor.

Kalp kırıklığının acısını hissettiğinde : "Ending Scene"


Yumuşak ve akılda kalıcı sesi, "Ending Scene" şarkısının melankolik türü, onu bir ayrılma veya iki kişinin beraber olmaması gerektiğini fark edenlere hitap eden duygusal ve sarsıntılı bir şarkı. Kim Soo Hyun'un yer aldığı video, mutlu zamanlardan, hüzünlü zamanlara geçen bir çift ile ilgili. Onların yoğun bakışları ve özlem dolu ifadeleri pişmanlıklarını gösteriyor. Sonunda, yaptıklarının gerçekten işe yaramadığını kabul ediyorlar ve bu nedenle birbirlerini hayatlarından "çıkartmaları" gerekiyor. Şarkının sözleri aynı zamanda bir aşk mektubu gibi, ayrılsalar da birbirlerinin mutlu ve iyi olmasını diliyorlar gibi. Şarkıyı dinlerken aynı acıyı hissediyorsanız, ayrılma konusunda iyi bir tavsiye verebilir.


"İyice beslen, her şey geçecek

Eskisi gibi uyuyacaksın

Gerçekten bunu diliyorum

Mutlu olmayı hak ediyorsun

Lütfen böyle sözleri tekrar söyleme

Bu kelimelerin inciteceğini biliyorsun

Umarım seni kendinden daha çok seven,

Biriyle tanışırsın

Üzgünüm, ben o değilim"

Nostaljik hissettiğinde : "My Old Story" ve "Through the Night"


IU, hâlâ genç olsa da, genellikle geçmiş zamanlardan ve "eski günlerden bahseden" nostaljik, retro ve topluma özgü şarkılarla eşsiz tercihler gösteriyor. Geçmişte kalmış aşk ile ilgili olsa da, ona unutamayacağı bir mutluluğu veren kişiyi kaçırdığı "My Old Story" ve "Through the Night" şarkılarında belirtiyor. Eski deneyimlerini hatırlamaya çalışır ve sanki tüm dünyanın duymasını için günlüğünü okuyormuş gibi, anıları güzel, derin ve kişisel şarkı sözleriyle tekrar yaşar. Eğer büyük bir aşk yaşadıysanız ve "kaçırdığınız kişi" ile tanıştıysanız bu şarkıyla çok yakın olabilirsiniz.


"Hatırlıyor musun

O yalnız yolu?

Hâlâ hatırlıyorum

Endişeli günleri

Seni sevdiğimi söyleyemedim

Bunu biliyor muydun?

Güzel geceler

Çocuklukta kalmışken

Ben hâlâ aşığım"

ㅡ "My Old Story"

"İlk öpüşmemizi hatırlıyorum

Gözlerimi her kapattığımda

Beni en uzak yere götürüyor

Senin gibi biri bana nasıl geldi?

Keşke birlikte olabilsek

Ne güzel olurdu"

ㅡ "Through the Night”


Nefretçilerin geri çekilmesini istediğinde : "BBIBBI"


"BBIBBI" bir şey ya da bir kişi çizgiyi geçtiğinde çıkan bip veya uyarı sesi anlamına geliyor. Bu şarkı ile IU, ünlü yaşamın sert gerçekleri hakkında bir yorum yapıyor gibi görünüyor, bu da bir çok göz onun üzerindeyken eleştirilere ve dedikodulara karşı savunmasız olduğunu gösteriyor. Neşeli sesine rağmen, sınırlarını bilmeyen ve kendi standartlarını başkalarına uygulayan insanlara arsız bir yanıt. İnsanların, yaptıklarınızı çok önemsediğini düşünüyorsanız ve durmalarını istiyorsanız, bu şarkı tam size göre!

"Benim, farklı bir şey yok

Son günlerde hakkımdaki dedikodular ne böyle?

Tarayıcı ışıkları tarayıcı-tarayıcı

Bugün kaç puan aldım?

Kıskanç, kıskanç

Neden böyle giyinmeyi seviyor ki?

Yüzündeki boş ifade ne?

Stres yüzünden mi?

O endişeli

Sarı K A R T

Eğer çizgiyi geçersen, izinsiz giriyorsun 'beep'

Kibarlık bu kadar burası be-be-be-benim Lütfen çi-çi-çi-çizgiyi koru"


Tam bir daire çizerek kendine güvenmeyi öğrendiğinde : "Palette"


"Twenty-Three" yetişkinliği anlamak ve değişikliğin zorluklarını atlatmaya çalışmak ile ilgili ise "Palette" kabul etmek ve dengeyi bulmaktan bahseder. Bilgelik, denildiği gibi yaşla gelir ve IU bu temayı bir kez daha kullanır. Şimdi yaşam seçimleri hakkında daha fazla güven ve kesinlik ile, önceki şarkısına bir cevap getiriyor. Gençken, büyüme ağrıları yaşadı ve seçim yapmakta zorlandı; ama bu şarkıda dinleyicilere güçlendiğini gösteriyor, “Başarabilirsiniz!"

"Bunu beğendim, yirmi beş yaşındayım

Benden hoşlandığını biliyorum

Anladım ki gerçekten iyiyim

Sanırım şimdi kendimi biraz tanıyorum

Bir çocuk veya yetişkin olmadığımda, sadece ben olduğumda

En parlak şekilde parlıyorum

Karanlık geldiğinde korkma

Çünkü güzel, çünkü çiçekler açıyor

Her zaman sevilen bir çocuk olacaksın"



Bu yazıdaki şarkılar için olan çevirilerimize bu listeden ulaşabilirsiniz: https://youtube.com/playlist?list=PLB_YBZseXjFGfNOev5gs47MB_IgfshKn_

Çeviri: jieunny

Kaynak: https://www.soompi.com/article/1375017wpp/10-of-ius-best-songs-for-every-type-of-feels

616 görüntüleme0 yorum

Comments


bottom of page