top of page
  • Yazarın fotoğrafıIU TEAM TURKEY

IU 5. Mini Albüm [Love poem] Albüm Tanıtımı


“Her edebiyata doğru cevap yoktur, ama yorum için en çok özgürlük sağlayan türden edebiyat, şiirdir. Yaratıcı; içine saf samimiyet yatırdığı sürece, aldığı şekil fark etmeden, içindeki her şey şiirsel olur.


Ağzımdan çıkmasıyla nedense tuhaf gelen ‘şiir’, ‘sanat’, ‘ilham’ ya da ‘edebi çalışma’ gibi ifadeleri kullanmakta içi rahat etmeyen biri olarak, utanmaz bir şekilde albümümün adını ‘Love poem’ koydum ve hiç utanmıyor olmamın sebebi ise albümün tüm saf hislerimi içeriyor olması.”


IU’nun 5. mini albümü [Love poem] yayınlanıldı. Aynı isime sahip şarkı ‘Love poem’ önceden 1 Kasım’da yayınlanılmıştı ve bir numaraya geçerek müzik listelerini silip süpürdü, ayrıca albüm için beklentiyi arttırdı. Bu mini albüm toplamda 6 şarkıya sahip, şarkıların hepsinin sözünü IU yazdı, 2 şarkının bestesinde yer aldı ve aynı zamanda bir kere daha albüm yapımcısı rolünü üstlendi.


Besteci ekibi; IU ile başlık ve hit şarkılarında işbirliği yapmış ve aynı zamanda IU’nun müzik kariyerini büyük bir şekilde etkilemiş olan Lee Minsoo, Lee Jonghoon, Lee Chaegyu, Jehwi, Kim Heewon ve diğerlerinden oluşuyor. Aynı zamanda, IU’nun müzik kimliğine katkıda bulunmuş partnerler olarak da düşünülebilirler. Electro pop-rock’tan blues’a, etnik fantazi ve diğer türlere; albüm eşsizlik ve anlatı hisleri içeriyor. Bunların üstüne, Hong So Jin ve Jukjae gibi Kore’nin en iyi müzisyenleri albümün yapımı için düzenlemeler ve enstrümanlarda yer aldı. Popüler bir konu olmuş olan önden yayınlanılmış şarkı Love poem’in tanıtımından sonra, her bir şarkının altındaki tanıtım ve açıklama notları yoluyla, dinleyiciler şarkılar için duyguları daha çok kavrayabilecektir.


Şarkı Tanıtımları



1. unlucky


IU: “Uzun zaman önce yazdığım bu şarkı için başlık düşünmekle günler geçirdikten sonra radyo DJ’inin bunu söyleyişini duyduğum an.

Bana yakın ya da özel olmayan birinin gelişigüzel bu düşünceyi bıraktığı ve uzun zamandır zihnimde olan şeyin cevabını sağladığı an.

Daha önce asla sorgulamadığım bir şeyin bana ihanet ettiği an.

Kendimi buluşmak için dışarı çıkmaya zorladığım biriyle buluştuğum ve gelecekte öyle yapmaya uzun süre devam etmiş olduğum an.

Derinliğinin, bilge bir şaka gibi, beni güldürdüğü anlar var ve aynı zamanda, kızgın ve hüzünlü duygularımdan dolayı ani bir şekilde acınası olduğum durumlar da var.


Aptal gibi, her seferinde kolayca kızgına dönmek, yine de beklemek ve (sırada ne olacağını) beklemeye istekli olmak; bu neşeli melodide hiç durmayan bu duygularımı yakalamak istedim.


Daha önce röportajlarda küçükkenki mottomun “Ben şanslı bir insanım” olduğundan bahsetmiştim. Sonsuza dek genç kalamamamla, bu zamanlarda iyi şansı çok da ummuyorum. Bu adım adım dikkatli bir şekilde basacağımdan dolayı, biraz şansa rastgeldiğimde ve olağandışı bir şekilde onu yakalamak için elimi uzattığımda, dengemi kaybetmemle sendeliyorum ve bu havalı durmuyor. Aslında bugünlerde, daha genç olduğum günlere baktığımda, tüm şanslı anlarımı seçip çıkardığımda hayatımda hala bayağı çok şey kalmış olmasını umuyorum.

Eğer albümümün son parçası ‘Love poem’, sevdiğim birine dikkatlice desteğimi gönderdiğim bir şarkıysa, albümümdeki ilk parça ‘unlucky’, kendime söylediğim destek mesajıdır.”


IU’nun birçok başarılı projede birlikte çalıştığı ‘müzisyenlerin idolü’ besteci Kim Jehwi ile birlikte, bu şarkı hafif ve sofistike bir alternatif pop türünde. Nakaratlara takıntısı olan biri olarak, IU’nun nakarattaki ince zeka tarzını ve eşsiz harmonisini keyifle dinledim.



2. The Visitor


IU: “Bir konuk gibi aniden beliren ve bir süre kaldıktan sonra giden “bir ziyaretçi”nin hikayesi.”


IU tarafından bizzat bestelenilmiş olan bu şarkı, daha önce hiç deneyimi olmadığı 3 beat ritimli modern blues müziği.

Aynı zamanda, temiz ve düzenli olan ve vokal teknikleri en minimumda tutan diğer şarkılarının aksine IU bu şarkıda onun için yeni olan groove stili vibrato ve banding kullandı. Müzisyen Jukjae’nin yetenekli düzenlemesiyle, genel olarak topluma yanancı kalabilecek olan blues türünden daha ilgi çekici yapılmış.



3. Blueming


“Şarkı sözlerinin teması aşk olan tüm şarkılar arasından, benim favorim Shim Su Bong üstad’ın “One Million Roses”ı. Aşkın bitişindeki sonucu hiçbir nefret hissi olmadan gül kullanarak ifade etmek, bu benim için herhangi bir diğer metafordan çok daha şiirsel ve güzel.

Kısa bir sürede en çok güle çiçek açtırdığım vakit, aşık olduktan hemen sonraki zaman.

Hislerimi itiraf etmekten hemen önce, sadece o önemli cümle eksik bir şekilde dünyadaki tüm ifadeleri birine hislerimi samimiyetle itiraf etmek için kullandığım zaman. Telefonumdaki her bir titremeyi bitmek bilmeyen bir deprem gibi hissettiğim zaman. Filtrelemeden söylediğim her bir cümlenin aşk şiirine döndüğü zaman. Bunların benden çıkıp çıkmadığını düşündüğüm yabancı gelen cümlelerin ağzımdan çıktığı zaman. Bu zaman sırasında, zahmetsiz bir şekilde bir milyon güle çiçek açtıracak kadar özgüvenimin olacağı derecede, aşkla dolup taşıyorum.


Aynı sohbet odamızdaki rengim (konuşma balonum) gibi olan mavi güllerle, gülün arkasındaki ‘mucize’ anlamıyla ve ‘imkansızlık’ gibi duran bitiş sonucuyla, bu ortamda bir milyon güle çiçek açtırabileceğimin inancıyla doluyum. Bir kere bile başaramamış olsam da...”


‘Twenty-three’den sonra geri dönüş yapan; Lee Jong Hoon, Lee Chae Gyu ve IU’dan canlı bir ses ve dengelenmiş takım çalışmasına sahip olan elektro pop-rock şarkısı. Bu parça tekli synthesizer sesleri ve dinamik band seslerinin eşsiz sonucu. MV NAIVE Production tarafından trend olan tarzda bir yönetmenlikle yapıldı.


4. Above The Time


Bu şarkı, IU’nun “The Red Shoes”dan 5 yıl sonra besteci Lee Minsoo ile işbirliği yaptığı etnik fantazi şarkısı, ve o zamandaki duyguları geri getirmek için, “You And I” MV’sundaki başrol Lee Hyun Woo MV’ya tekrar döndü. Teaser yayınlanıldığından beri, 8 sene önce o ikisinin nasıl olduğunu anımsayan fanlar büyük bir beklentiyle doluydu.


IU: “8 sene önce gelecekte buluşmak için söz verip ayrılan iki çocuğa ne oldu?

Bu dizinin baş karakterlerinden biri olarak, hikayelerini tamamlamak için bu sefer söz yazarı olmak istedim.

Uzun süre birbirlerini bekledikten sonra nerede buluşsalar diye uzun bir süre düşündüm. Sonrasında, zamanın ötesinde buluşabilsinler diye; onları uzun süre kısıtladığı için üzgün hissettiğim zamanın sınırlarından onları özgür bıraksam nasıl olur diye düşündüm. Uzun bir yolculuk ettikten sonra birbirleriyle tekrar buluşup, birbirlerinin gözlerine bakarak ve nefesleri kesilene dek dans ederek geçmişlerini arkalarına koyuyorlar ve şimdiki zamandaki anın tadını çıkarıyorlar.

Bu şarkı bittikten sonra bile, onlar muhtemelen dans ediyor olacaklardır.

Yalnız, zamanın ötesinde bir yerde.

Bizim daha fazlasını bilemeyeceğimiz bu hikayenin, ötesinde bir yerde.”


5. Lullaby


IU: “Bu şarkı, geçen sene motifi olarak oynadığım Kim Jong Kwan tarafından yönetilmiş olan kısa film “Walking At Night”ı kullanarak sözlerini yazdığım şarkı. ‘Uyandığım an unutacağım bir rüya’nın beğendiğim taze bir fikir olduğunu düşündüm. Kısa filmde Jieun rolünü oynarken, ‘kişinin hatırlayamayacağı anılar’ın var olmak için bir anlamı var mı diye düşünüp durdum. Bu sözleri rüyayı gören kişinin değil, başkasının rüyasına giren kişinin bakış açısından yazdım. Şarkı başkasının unutacağı bir rüyaya girmek ve son olarak gitmeden önce sevdiğin kişiyi uykuya koymak için ona ninni söylemek hakkında.”


Through The Night’ın bestecisi çaylak müzisyen Kim Heewon tarafından bestelenilmiş, piyano sesleriyle eşlik edilmiş ve IU’nun sesiyle dolmuş olan bu R&B şarkının duygularla dolu sesleri, insanı şarkıya tamamıyla kaptırıyor.



6. Love poem


“İnsanın başkasını düşünmesi bile kendi merkezliliğe dayalı.


Sevdiğin birinin yalnız bırakılışını ve tek başına oluşunu izlemek zor.


Oturup izlemem ve hiçbir şey yapmamam çok acı verici olduğundan hızla sunduğum destek ve teselli kelimeleri... Hareketlerimin tamamen o kişi için olduğuna dair yanıltıcı bir izlenim altındaydım.


Hala benim insanlarımın zor zamanlar geçirişini gördüğümde müdahale etmeden duramıyorum.


Gerçi fark ettim ki, hareketlerimin hepsi tamamen düşüncelilikten ya da o kişiye teselli olmak için değil de, o kişinin huzurlu bir hayat geçirdiğini görmek için kendi coşkulu arzumdan.


Böyle utanmasız bir istekte bulunan biri olarak,

dileklerimi en düşük seviyede,

bu aşk şiirini dinlemen,

nefes almaya devam etmende tutacağım.


Hiçkimse başkasının hayatını sonsuza dek taşıyamaz (onlar için sorumluluk alamaz). Ama eğer aynı yöne gidiyorlarsa, mesafe ne kadar uzun olsa da birlikte yürüyebilirler.


Aynı zamanda, eğer biri sadece çalmayı öğrenirse (“eski huylar zor ölür” anlamında bir deyim), sevdiğim insanlar için mümkün olduğu kadar çok şarkı söyleyebilirim.


Şarkıcılık kariyerim boyunca dünyadan teslim aldığım tüm şiirler gibi, özenle ve sebat ederek samimiyetle dolu şiirler yazıyorum.


Umarım büyük ve küçük nefesler alıp yaşamımızı sürdürerek birbirimizin şiirlerini sırayla dinlemeye devam edebiliriz.”


Çeviri: J’ieunesse

Kaynak: Melon

439 görüntüleme0 yorum

コメント


bottom of page