top of page
  • Yazarın fotoğrafıIU TEAM TURKEY

[From.IU] 230122 - Mutlu Seollal (Ay Yeni Yılı Günü) + fan yorumlarına cevapları

Merhaba UAENAlar 👋🏻

Hepiniz mutlu bir seollal geçiriyor musunuz?

(Standartıma göre) sabah erken kalktım ve atalardan kalma gelenekler için eve döndüm, bol bol yeni yıl yemeği ve meyvesi yedim, yeni yıl selamlarımı verdim ve selamlar da aldım… keke

Sonra da annemin benim için hazırladığı bir sürü yemekle kendi evime döndüm, buzdolabımı düzenledim ve şimdi nihayet biraz soluklanmak için oturuyorum! (Aslında yapılacak pek bir şey yoktu 🤫)

Muhtemelen yorumlarda birçoğunuz soracağı için öncelikle en lezzetli yemeklerin kızarmış kısa kaburgalar ve ızgara balık olduğunu söyleyeceğim!

Ayrıca, bugünün fazla bilgisi (biri mutlaka soracaktır, dimi?) yeğenim bugün ilk defa köfte yaptı (normalde bu görev babamındı) ve oturduğumuzda devamlı tadına bakmamı istedi, ondan her türlü iyi tepkiyi verebilmek için elimden geleni yaptım ve sonuç olarak ona köfte dükkanı açma sözü verdim😀 Dükkanın adının 'Yuvarlak Jeongyu Tarafından Yapılan Köfte Dükkanı' olmasına karar verdik~

Erken kalkasım gelmedi, anma törenlerine giderken dalıp gidiyordum ve artık çocuk olmadığımdan, ebeveynlerim ve büyükanneme yeni yıl selamlaması vermek garip hissettiriyor, ama tüm ailenin toplanıp muhabbet etmesi oldukça eğlenceliydi ve tadı hep aynı olsa da parıltılı yeni yıl yemekleri lezzetliydi ve büyükannemin bir zarfta verdiği dört tane kırışık 50,000 won benim için çok değerli.

Erkenden buluşup yemek yiyip eve döneriz genelde. Bazı uaenalar anca şimdi ebeveyn ya da büyükanne-babalarının evine varıyor ve gece orada kalacak olabilir, ondan iyi yolculuklar ve çok fazla lezzetli yiyecekler yiyin! (Her ne kadar zorlayacak olsa da..🤫) Bol bol yeni yıl harçlığı da alın! (Ve azıcık verin..🙄) Bol bol iyi dilekler de dileyin!! (Azar işiten ya da veren olmayın..🤧) Hiçbir yere gitmeden yeni yılı sessizce geçiren uaenalar varsa, umarım iyice dinlenir, güzel beslenir, iyi zaman geçirir ve kısa ve dolu yeni yılı en iyi şekilde geçirirsiniz🔥

Bu arada, yarından sonraki günün dondurucu soğuk olacağını biliyorsunuz değil mi..? Çok soğuk olacak.. Bilmiyorduysanız, artık haberiniz oldu!! Çok soğuk olacakmış ondan termal ve kışlık kıyafetlerinizi tekrar çıkarın..

Kaban..? Hayır, o yetmez.. Onu sonraki hafta giymeye başlayın..

Kıştan çok kalmadı artık! Ona hiçbir şans vermeyelim!!! Kışın kalanında sıkı giyinip hasta olmayalım!

Son olarak, ocak videosunda bundan uaenalara bahsetmiştim.

Uaenaların 6. jenerasyonuna geçeceğimizden, 6 [yook] ile başlayan bir takma ada ihtiyacımız var ama ben be ajansım bulmakta zorlanıyoruz.. Şu an iki isim seçtik!

Biraz spoiler verecek olursam, bir bitkinin adı ve hayal ürünü bir hayvanın adıyla kelime oyunular.

Ama düşününce sadece altı için bulamıyor değiliz, 7[chil].. myeon jo [hindi]..? 8[pal].. bo chae (kavurma sebze]..??

Uaenalarımıza yookhoe (çiğ biftek yemeği) ya da hindi ya da kavurma sebze demek istemiyorum..🥲

Yani bu ara önden isim bulmaya çalışıyorum~ keke Eğer fikriniz varsa bizimle paylaşın😌

O zaman şimdi bir şekerleme yapacağım.

Erken çıkmam gerektiğinden dün gece uyuyamadım ondan şu an uyumam lazım.

Ben uyurken izin alamayan herkes bolca lezzetli yemek yiyin ve her sene bir kez gelen yeni yılın tadını çıkarmaya çalışın!!

Bolca sevgiler🫶

Hoşçakalın! 😪😴



Uaena: Unnie, 7. jen ismi için zürafaya ne dersin?

[*Ç/N: ‘7’ ‘ㄱ’(g) in 기린 (zürafa) kelimesindeki harfe benziyor.]

ㄴ IU: Oh? Bekle bu iyiymiş..


Uaena: Altmışlık döngü (yook-ssibkabja).. Altı dişli sarımsak (yook-jjokmaneul)… tek aklıma gelenler bunlar… ㅠㅠ kekekekeke. Unnimizin bundan dolayı başı ağrıyordur ㅠㅠ

ㄴ IU: Altı dişli sarımsak mı..? Bu da tatlıymış..?


Uaena:

6. jen!

Kara kaplumbağası 🐢 (yook-jigeobugi)

Sukulent (da-yook-ie)

Unicorn 🦄 (yoo-ni-kon)

7. jen!

Hindi 🦃 (chil-myeonjo)

Gökkuşağı?! 🌈 (Yedi renkli olduğundan!)

8. jen!

Hindi+1 (pal-myeonjo)

Sebze kavurması (pal-bochae)

Peri pidesi kuşu (pal-saekjo)*

Kardan adam şekilli pirinç keki (çünkü sekizi yan çevirdiğinde OO olup joraeng-ie-tteok şekline benziyor!)

[Ç/N: 팔색조 (pal-saekjo) terimi metaforik olarak çok cazibesi olanlar için de kullanılır.]

ㄴ IU: Tanrım burada bir dahi var!!!


IU: Herkesin fikri farklı gibi ondan hızlıca bir şeyler çizdim!

Baş başa vermiş düşünen uaenalara ⭐️ kabaca ⭐️ açıklayacak olurum.

Uaenaların adı olduğundan, onların karar vermesine izin vermem lazım!!

Şimdi gerçekten şekerleme yapmaya gidiyorum!!! 🐥

(Fanlarla aranızda karar vermek için bu fotoğrafı paylaşabilirsiniz!!)




ㄴ Uaena: Sağdaki nedir?

ㄴ IU: Kara yıldızı (yook-jibulgasari)


Uaena: Korece sözlüğe yazdım ve sadece bunları huldum… kekekeke 6 [yook].. şeye ne dersin… çizgili peri balığı (yook-dongkaridom)….? heh [arama sonuçlarının fotoğrafını koyar]

ㄴ IU: Çizgili peri balığı mı..? Oh.. anladım… iyimiş. Orijinal fikirmiş..! Başka eğlenceli isimler de araştıralım!!


Uaena: Unnie, kaktüsün yanındaki yıldızın adı nedir??

ㄴ IU: Kara yıldızı. Kara kaplumbağasından geldi aklıma (yook-jigeobugi). Hayal ürünü bir hayvan ve ayakkabı giyiyor.


IU: Millet~ dayookie (kaktüs)ün sevimli yüzüne çok aldanmayıp beni bir dinleyin!

Yanıtlar dayookie'de çok yoğunlaştığı için şaşırdım biraz

Ama kara yıldızı…

İçinde ‘6 [yook]’ var (‘6’jibulgasari) gibisinden.

Ve Hunminjeongeum kore alfabesindeki 6. harf ㅂ 'b' ile ingilizce söylenişi olan starfish'teki f harfi ingilizcedeki 6. harf.

Çok fonksiyonel bir fikir!

Bir yıldızın karada yürürken ne kadar çok şey başaracağını merak etmiyor musunuz?

Dayookie (kaktüs) de o kadar iyi olsa da tabii / dayookie'yi de aynı seviyede seviyorum🙄


Çeviri: jieunny, J'ieunesse

Kaynak: IUteamstarcandy

106 görüntüleme0 yorum

Comments


bottom of page