top of page
  • Yazarın fotoğrafıIU TEAM TURKEY

Dazed & Confused Korea Özel Sonbahar Sayısı 2019 - IU Röportajı



IU mevsimlerden etkilenen bir insan mı?


Sanırım bahar ve sonbahardan etkileniyorum. Atmosferin değişmesiyle, kalbim daha rahatlıyor. Yazın bitip sonbaharın başladığı bu günlerde aynen öyle hissediyorum. Mevsimlerdeki değişimi deneyimlememle, bazen afallıyorum ve aklıma çeşitli düşünceler geliyor.



Bugünkü fotoğraf çekimi nasıldı? Eski moda Gucci kıyafetleriyle serin bir sonbahar havası oldu. Bize bir şekilde “Hotel Del Luna”dan Jang Manwol‘u hatırlatıyor.


Biliyor muydunuz? Bugün fotoğraf çekimini yaptığımız yer aynı zamanda “Hotel Del Luna”nın çekim alanlarından biriydi. Buraya son gelişimde çok sıcaktı, ama bugün serin. Mevsim değişikliğini hissettim.



2019 IU için ne tür bir sezondu?


Geçen seneden beri çok şey planladığımdan dolayı yılın başında, bu senenin çok yoğun olacağını düşünmüştüm. Ama muhtemelen “Hotel Del Luna”nın atmosferi sayesinde, beklediğimden daha çok rahat bir sezondu. Sanırım işimi tıkır tıkır yaptığımı söyleyebilirim. “Hotel Del Luna” için çekim yaparken çok mutluydum. Çekim yaparken tanıştığım tüm insanlar iyi insanlardı. Neredeyse gerçek değilmiş gibi hissettiriyordu. Bu gerçekten bir mucize. Peri masalı gibi bir 6 aydı.


Herkes IU’nun Jang Manwol’a ve “Hotel Del Luna”ya olan sevgisini hissedebiliyordu. Özellikle bizzat Jang Manwol için Instagram hesabı açtığından ve dizi setinden fotoğraflar paylaştığından dolayı.


Tüm karakterler hayattaymış ve nefes alıyormuş gibi hissettiren bir çalışmaydı. Oyuncular dahil, tüm çalışanlar çok değerliydi. Ondan dolayı, yapım ekibinden aldığım izinle, Jang Manwol için Instagram hesabı açtım ve sevgi ile hesabı kullandım. Herkes eğleniyordu, ve hepsi çok işbirliği sağladı.



“Hotel Del Luna”nın bitişi çeşitli tepkiler aldı. Pozitif bir şekilde. Jang Man-wol’u oynayan kişi olarak, bitiş halkında ne düşünüyorsun?


Bitişi ilk okuduğumda, ‘üzücü bir son’ olduğunu düşünmüştüm. Ve daha sonrasında belki de ‘mutlu bir son’ olabileceğini düşündüm. Senaryoyu 100 kere okudum, okurken sık sık ağladım. Hangi duyguları göstermem ve hangi hisleri göstermemem gerektiği hakkında endişelendim. Öbür dünyaya götüren köprüyü geçmesi gerekmiş olan Jang Man-wol ve 'Otel üçlüsü’; en az 100 yıldan 1300 yıla kadar bu anı beklemiş olan insanlar. Goo Chan Sung (Yeo Jin Goo) ile tanıştıktan sonra canlıymış gibi bir hayat yaşayabildiler ama Chan Sung’un yaşadığı dünyadan farklı bir dünyada yaşıyorlardı. Eğer Chan Sung ile olan birkaç aylık mutlu anılardan dolayı gitmemiş olsalardı, üzücü bir son olacağını düşündüm.



”Hotel Del Luna”nın 12.bölümünün bitişinde duyduğumuz OST’i sen söylemiştin. Yayınlanılmamış şarkıyı duymamızla, IU’nun “Hotel Del Luna”ya karşı olan hislerini deneyimleyebildik. Sadece başlıkla bile, adını 'Happy Ending’ koymak…


Şarkının sözlerini kendim yazdım. Benim ‘Ben, Manwol, mutlu son istiyorum.’ deme şeklim olarak. 12. bölümün senaryosu geldiğinde, şarkıyı yönetmene ve senaristlere bölümün bitiş OST’i olarak kullanmalarını önerdim. Aslında içinde olduğum dizilerin OST’inde yer almamaya çalışıyorum. Seyirciler sesimi duyduğunda, benim Şarkıcı IU olarak imajımı düşünüyorlar ve dolayısıyla dizinin duygusal sözleri bulanıklaşabilir. Şarkıyı yayınlama planım yok. (Sonra fan ısrarlarıyla yayınlama kararı aldı) Sadece “Hotel Del Luna”nın son sahnesinde bırakmak istiyorum.



Jang Manwol’un fantazi gibi karakteri senin şarkıcı IU ve Oyuncu Lee Ji Eun olarak kariyerinden meydana gelen tutarlı/mantıklı bir karakterdi. Bir eleştirmen, “Jang Manwol; IU’nun içinde sessizce büyüyen oyuncu Lee Ji Eun’ın ve şarkıcı IU’nun geçiş noktası,” dedi ve “Hotel Del Luna”nın yönetmeni Oh Choong Hwan, “Eğer IU olmazsa, bu diziyi yapmayalım diye düşündüm.” dedi


Kadroya katılmam için beni ilk aradıklarında ve “Hotel Del Luna”nın yapım ekibiyle buluşmaya gittiğimde, yönetmen bana öyle söyledi. Bana “Seti gerçeküstü bir yermiş gibi eşsiz yapacağız ve müzik videolarında gösterilen şarkıcı IU’nun imajıyla uyumlu olacak. Ve bir bölümde çeşitli saç stilleri, makyajlar ve kostümler gösteren renkli bir karakteri sergileyebilecek biri olması lazım; bunu yapabilecek tek insan IU. Aynı zamanda, IU’nun şovmen olarak sergilediği tüm imajları hediye setiymiş gibi Jang Manwol’un karakterine yansıtmak istiyorum.” dedi. Normalde teklifi reddetmeye gitmiştim, ama tersine, teklifi kabul etmem için bana özgüven verdi. Şu an beni kadroya aldıkları için çok minnettarım.



IU’nun kendisi eşsiz bir marka oldu. Toplum senin 1980’lerden bir Sanwoolim şarkısıyla arka arkaya müzik şovunda kız işi bir şarkı söylemeni tuhaf bulmaz. Bunun yanında, aynı zamanda oyuncu olarak kendini tanıttın. Abartmasız, Kore’de her şeyi yapıp başarılı olabilen az sayıdaki yıldızlardansın. Tam da şu anın kariyerinin zirvesi olduğunu düşünüyor musun? Ya da daha gösterecek bir şeylerin var mı?


Zirve değil midir? (Gülüşmeler) Bu günlerde yirmi yaşında olduğum zamanı düşünüp duruyorum. 'Every End of the Day’ şarkısının tanıtımını yaptığım zamanlardaydı, ve söz yazarı Kim Eana ile yaptığım konuşmayı hatırlıyorum. Bana “Jieun, gelecekte ne yapmak istiyorsun?” diye sordu. Ondan dolayı, “Bu tanıtım bittiğinde, idol gibi parıldamanın sonu gelmeyecek midir?” dedim. O zamanların o kadar popüler olabildiğim son zaman olacağını düşünmüştüm. Ama şu an 27 yaşındayım ve bir röportajcının bana “Bu senin zirven mi?” diye sorması, o zamandan beri 7 sene bonus kazandığım anlamına geliyor. Bu günlerde çalışırken gerçekten eğleniyorum.




Müzisyen IU olarak kimliğini oyuncu Lee Ji Eun’dan ayırıyor musun?


Tam olarak değil. Aslında, ‘oyuncu IU’ olarak da bilinmek isterim. Ama IU şarkıcı olarak ünlü olduğundan, insanların oyunculuğuma kendini daha çok kaptırması için ‘oyuncu Lee Ji Eun’ ismini kullanmam gerektiği düşüncesine de saygı duyuyorum ki bundan dolayı farklı bir isim kullanıyorum. Bunu düzgün bir şekilde sınıflandırmamın gerektiği bir noktaya gelmişim gibi duruyor gerçi. Birisi bana ‘Lee Ji Eun mı yoksa IU mu olacaksın?’ diye sorarsa nasıl cevap vereceğimden tam emin değilim. İkisi de benim için fark etmez. Ben sadece benim.



En son geçen sene Ekim’de tekli şarkın ‘BBIBBI’yi yayınladın. Sıradaki albümünü ne zaman dinleyebileceğiz?


Sıradaki albümüm için hazırlıkların ortasındayım. Şarkılar neredeyse tamamlanıldı. Belki de ‘Hotel Del Luna’dan gelen etkiden dolayı, önceden daha genç olduğum zamanlardaki şarkılar gibi fantezi unsurları içeren bir şarkı var.. Yakın zamanda, kalbime gerçekten girmiş olan geçenlerde yazdığım birkaç şarkı sözü var (Not: Hotel Del Luna referansı). “Bir günlüğüne mutlu olmamak sorun değil.” Bir noktada, mutluluk hakkında takıntılı olmanın daha da yorucu olduğunu fark ettim. Gergin de hissediyorsun. Bu tarz duyguları ifade etmek için yazdığım bir şarkı. Bu sefer albümümün anahtar kelimesi ‘aşk’. Orada burada, rahatlatıcı olan birkaç şarkı olacak. Ve albümüm yayınlanıldıktan sonra eğer konserimi gelip izlerseniz; eve dönüş yolunuzda, aşık olmuş gibi hissedeceksiniz.



Müzisyen ve oyuncu olmanın ötesinde, denemek istediğin başka bir şey var mı?


Yapımcılık. Şu an tam olarak elle tutulur planlarım yok, ama müzisyenlik açısından bana uyan bir müzisyen için albüm yapımcılığı yapmak isterim. İdol şarkıcılardan underground sanatçılarına kadar ülkemizdeki tüm çaylak müzisyenlerin müziğini dinleyeceğim. Gözümün üzerinde olduğu biri var, ama kim olduğunu söylemeyeceğim (gülüşmeler).



4 sene önceki bir röportajında, “tam şu an harika bir sezon” demiştin. O zaman şu an senin için ne tür bir sezon?


En iyi sezon? (gülüşmeler) Kesin olarak bildiğim şey ise, büyüdükçe daha mutlu oluyormuşum gibi durduğu. Daha gençken, çok fazla mutluluk anı yoktu, yapmam ve diğerlerine kanıtlamam gereken çok fazla şey olduğundan dolayı. Çok fazla sorumluk ve yük üstlenmem gerekiyordu. Ben tatmin olmazsam mutlu olmayacak biriyim. Bu yüksek beklentilerle, kendimi fazla çalıştırmışım gibi duruyor. Ama 25 yaşında ‘Palette’ albümümü yayınladığımda, zihniyetimde değişiklik oldu. Daha huzurlu bir zihinle şarkı yazmaya başladım ve zihnimi biraz daha fazla dinlendirdim. Bu günlerde aşk benim için önemli. Sadece romantik aşk değil, ama birinden aldığın aşk, gerçekleşmiş bir şeye olan aşk, kendi içinde bir gün için aşk, daha gerçekleşmemiş bir şeye olan aşk ve daha fazlası. Şarkılarımda aşkın çeşitli türleri hakkında yazıyorum. Şu anda hazırlıyor olduğum albüm ya da konser için (olan aşk) olsun, fanlarım için (olan aşk) olsun ve kendime karşı olan (aşk) da.



Tam şu an senin için en önemli anahtar kelime ‘aşk‘ mı? Röportaj boyunca bundan bahsettin ve “Hotel Del Luna” ya da yeni albümün hakkında konuştuğun zaman gözündeki bakış ya da tonundan sıcaklık ve sevgiyi hissediyorum.


“Ben öyle biri değilim”den, ya da “Ben o tür bir çocuk değilim”den, şimdi böyle oldum. Aklıma böyle düşünceler geldiğinde, olgunlaşmışım gibi hissediyorum. Her neyse, bana iyi bir his veriyor. Kendimi kutlamaya değecek bir şey olduğunu düşünüyorum.



Başarmak isteyeceğin başka hedefler var mı?


Sanırım bundan ilk defa bahsediyorum, ama konserim yoluyla müzisyen olarak izimi bırakmak isterim. Bu sanırım ağzımdan çıkabilecek en iddialı söz. Kolayca ‘En yüksekte olmak istiyorum’ ya da ‘İzimi bırakmak istiyorum’ gibi şeyler söyleyen biri değilim. (Gülüşmeler) Zamanla bir noktada, şarkıcı olarak benim için konserin anlamı farklılaştı. Aynı zamanda, güvenilir biri olmak istiyorum. Böyle insanlar vardır ya, sevdikleri ya da sevmedikleri ötesinde, en azından boş sözler vermeyen insanlar. Şahsen, ben de güvenilir biri olmak için sıkı çalışıyorum, şarkıcı ya da oyuncu olarak.


Çeviri: J’ieunesse

Kaynak: daeng516

240 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Komentarze


bottom of page