top of page
  • Yazarın fotoğrafıIU TEAM TURKEY

[230330] “DREAM” filmi basın konferansı özeti



Yaklaşan spor ve komedi türündeki "Dream" filminin, 30 Mart 2023'te Seul'ün Seongsu ilçesindeki MEGABOX'ta yönetmen Lee Byeong Heon, oyuncu Park Seo Joon, IU ve daha nicesiyle resmî basın toplantısı düzenlendi.


"Dream" bir saldırı olayına karışan ve milli futbol takımının antrenörü olarak neticelenen eski futbol oyuncusu Hong Dae'nin (Park Seo Joon) hikâyesini anlatıyor. Bu takım Evsizler Dünya Kupası'nda yarışacak. Belgesel yönetmeni olan Somin (IU - Lee Jieun), Hong Dae yanlış kanıları yüzünden evsizlere antrenörlük yapmakta zorlanırken o da onları çeker. Dong Hae onlara bir grup ayaktakımı gibi muamele eder. Onun tereddütlerine rağmen takım elinden geleni yapar ve onlara karşı fikirleri değişir. Tam büyük etkinliğe çıkabilecek duruma geldiklerinde ve hatta oynamaya başladıklarında olaylar kontrolden çıkar.



Beyaz kıyafetiyle güzel ve tecrübeli görünen oyuncu neşeyle, "Merhaba, ben 'Dream' filminde Lee Somin karakterini oynayan IU. Sizleri görmek benim için bir zevk," diyerek basını ve seyircileri selamladı.

IU resmî uzun film çıkışını "Broker" ile yapmış olmasına rağmen "Dream" çekimleri daha öncesinde gerçekleşmişti. İlk uzun filmi olarak "Dream"i seçmesinin sebebi sorulduğunda şu cevabı verdi: "Dediğiniz gibi 3 yıl önceydi. O zamanlar derin hikâyeler barındıran çeşitli rollerde oynamıştım. Hikâyesi olmayan rollere de şans vereyim derken "Dream" filminin kadrosu için teklif geldi. Ben de sevinçle kabul ettim."



Yönetmen Lee Byeong Heon, film hazırlık süreci hakkında açık bir şekilde şunları paylaştı: "Bu filmi yazma ve planlama aşamasından hazırlama sürecine kadar bizim ve ekibin 10 yıldan fazla bir süre gerektirdi. Bence bu her proje için geçerlidir, ancak bir film yapmak aslında sayısız insanı ikna sürecidir ve reddedilmeler kaçınılmazdır. <Dream> filminin de bu tarz birçok engeli vardı, ancak şimdi bu reddedilmelerin ötesinde filmin aslında düşündüğünüzden çok daha anlamlı ve ilginç olduğunu kanıtlayabileceğimi düşünüyorum. Tek söyleyebileceğim, kendime belirli bir ölçüde güveniyorum."

 

Rolüne yaklaşımı hakkında, IU şunları söyledi: "Benim için, yapımcıların, yönetmenlerin ve kameramanların kameralarını nasıl taşıdıklarını veya sonuçları nasıl izlediklerini yakından gözlemledim ve öğrendim. Ayrıca, birçoğunun açık hava çekimlerinde boynuna her zaman küçük bir kule asılı olduğunu keşfettim. Bu özelliklerden veya alışkanlıklardan birkaçını karakterime de uyguladım. Bir belgesel yapımcısı rolünü üstlendiğimden beri bakış açım değişti, bu yüzden kameraların arkasındakilerin en az bir eğlenceli sahne kaydedebilmeleri için kameraların önünde daha eğlenceli olmaya çalışıyorum. Bugün burada bulunan gazeteciler ve medya için basın toplantısında duruşumu ve gülümsememi korumaya çalışacağım."

 


IU'nun oyunculuk girişimleri için hangi ismi kullanacağına sonunda karar verip vermediğini sorduğumda, aktris şöyle cevap verdi: "Evet, kararımı verdim. İlk başta, oyunculuk etkinliklerim ve kredilerim için Lee Jieun adını kullandım, ancak insanlar her zaman beni IU olarak hitap etmeye devam ediyorlar, bu yüzden bu kafa karıştırıcı olabilir diye düşündüm. Bildiğiniz gibi, şarkıcı IU olarak da aktif bir şekilde tanıtım yapıyorum. Diyelim ki Mart'ta (şarkıcı) IU olarak hareket edersem, sonra Mayıs'ta (oyuncu) Lee Jieunolarak hareket edersem, muhabirler ve hayranlar da kafa karışıklığı yaşayabilirler, bu yüzden bundan sonra tüm isimleri IU olarak birleştirmeye karar verdim, çünkü sadece tek bir insanım. (Muhabire), bu soruyu sorduğunuz için teşekkür ederim!"


 

Yeni filminin başrol oyuncusu olarak IU'yu neden seçtiği konusunda yönetmen Lee Byeong Heon şöyle cevap verdi: "Aslında, IU'yu neden seçtiğim sorusuna cevap vermek benim için biraz garip. Yani... O IU. Garip olan şey, muhtemelen IU'nun beni seçmiş olması, tam tersi değil. Şimdi hayal edin, biri 'Neden Heo Joon Seok'u seçtim?' diye sorarsa, bu hiç garip gelmez, değil mi? [Izleyiciler: LOL] 'Neden Hong WanPyo'yu seçtim?' diye sorsalar, bu da tamamen sorunsuz gibi görünür. Ama 'Neden IU'yu seçtim?' diye sormak biraz garip geliyor, lol. Nasıl cesaret ederim... IU olduğu için IU'yuseçtim demek doğru olur."


 

IU, başarılı bir şarkıcı ve televizyon dizisi oyuncusu olarak haberlere konu oldu. Şimdi tüm gözlerin reklam filmlerde de başarılı olup olamayacağını görmek için ona çevrilmesi, şüphesiz ki bazı yüklerin oyuncunun omuzlarına düşeceği anlamına geliyor. Bu konudaki düşünceleri hakkında konuşan IU, "Filmler konusunda henüz yeni başladığım için kendimi baskı altında hissettiğimi söyleyemem. 'Yük/baskı' yerine şu anda hissettiğim şeyi daha iyi tarif etmek gerekirse 'bir sorumluluk duygusu' olduğunu düşünüyorum. <Dream>, çektiğim ilk uzun metrajlı film olduğu için, sette yönetmenin beklentilerine ve yönergelerine uygun davranarak güçlü bir sorumluluk duygusuyla çalışmaya çalıştım. Film galasından önce de bu sorumluluk duygusuyla filmi titizlikle tanıtacağım" şeklinde konuştu.

Sunucu basın toplantısını sona erdirirken, IU, son selamlarını verdi, "<Dream>, tazeliğin ve sıcaklığın bir arada olduğu bir film. Sinemalarda desteklerinizi bekliyorum. Teşekkür ederim!"


<Dream>, yerel sinemalarda yakında 26 Nisan 2023'te gösterime girecek.


Çeviri: Dionysiyos, seymae

Kaynak: IUteamstarcandy

41 görüntüleme0 yorum

Kommentare


bottom of page