top of page
  • Yazarın fotoğrafıIU TEAM TURKEY

[220510] <BROKER> Film Yapımı Basın Konferansından Lee Ji Eun ile ilgili derlemeler


10 Mayıs'ta, yaklaşan hümanist film “Broker” için yönetmen Hirokazu Koreeda (görüntülü aramayla) ve aktör Song Kang Ho, Gang Dong Won, Lee Ji Eun ve Lee Joo Young ile çevrimdışı bir basın toplantısı düzenlendi.


“Broker” filmi ebeveynlerin, bebeklerini, evlatlık olarak isim vermeden bırakabilecekleri bebek kutuları etrafında döner. Yağmurlu bir gecede, bebek kutusu tesisine bir bebek bırakılır. Sang-hyun (Song Kang Ho) ve Dong-soo (Gang Dong Won) bebeği gizlice eve götürür. Ancak ertesi gün So-young (Lee Ji Eun) beklenmedik bir şekilde geri döner ve bebeği Woo-sung'u arar. Oğlunun kayıp olduğunu öğrendiğinde polisi aramaya karar verir. İki adamın, bebeği evlat edinmeye istekli uygun ebeveynler bulmak için onu götürdükleri açıklamasına inanmak zor gelir ancak gidecek hiçbir yeri kalmadığından, oğlu için yeni ebeveynler bulma görevlerinde onlara katılmaya karar verir.


Bu sırada dedektif Su-Jin (Bae Doona) ve onun hoobaesi dedektif Lee (Lee Joo Young), ikiliyi suçüstü yakalayabilecekleri iyi bir ânı yakalayabilmek için son 6 aydır bu vakayı araştırıyordur. Bir bebek kutusu tarafından bir araya gelen bu grup, hiç beklemedikleri bir maceraya sürüklenecektir. Cannes Film Festivali’ne ilk defa gidecek olan Lee Ji-Eun'a düşünceleri sorulunca oyuncu şunları söyledi: "Bu bir onur. Film aynı zamanda yarışma kategorisinde aday gösterildi; o yüzden bunu, ömrümde bir kez başıma gelen bir şans olarak görüp oraya birçok şey öğrenmeye, görmeye gideceğim ve festivalin keyfini çıkaracağım." Lee Joo Young şunları ekledi: "Ji Eun-ssi, yönetmen ve diğer sunbaelerimle birlikte Fransa'nın atmosferinin tadını çıkarmak için sabırsızlanıyorum."


Bazılarının hayatlarında izledikleri en iyi dizi olarak adlandırdıkları "My Mister" ve "Hotel Del Luna" gibi dizilerden sonra Lee Ji Eun "Broker" filmi ile ilk gişe filmi çıkışını yapacak. Lee Ji Eun teklif ona ilk sunulduğunda nasıl hissettiği sorulduğunda şunları söyledi "Teklifi senaryo elime geçtiğinde aldım ama daha senaryoyu okumayı bitirmemiştim. Bae Donna sunbaenim ile önceden bir kısa film projesinde birlikte çalışmıştık. Sunbaenim benden önce projeye katıldığı için onu aradım ve senaryo hakkında sorular sordum. Bae sunbaenim'e her zaman hayran olmuşumdur ve bana bu role çok güzel uyacağımı söylediğinde senaryoyu daha kendimden emin bir şekilde okuduğumu hatırlıyorum." Oyuncunun söylediğine göre Lee Joo Young senaryoda bir sahneyi okurken gözleri dolmuş. "Sang Hyun, Dong Soo, So young ve Hye Jin'in birbirleri ile konuştuğu ve birbirlerini anlamaya çalıştıkları bir sahne var. So Young'un diğer üçüne söylediği bir söz var ve onu okuduğumda beni çok derinden etkiledi." Rolü Lee Ji Eun'ın almasıyla ilgili yönetmen Hirokazu Koreeda şunları paylaştı "Pandemi sırasında eve tıkılmış bir haldeyken, online platformlardan Kore dizilerini izlemeye başladım. "My Mister"ı izledikten sonra Lee Ji Eun'ın büyük bir hayranı oldum. Dizininin sonlarına doğru ne zaman onu görsem ağlamaya başladığımı fark ettim. Bu yüzden sadece Lee Ji Eun'ın So Young'u oynayabileceğini düşündüm ve sonunda rolü teklif ettim."



Lee Ji Eun, Soyoung rolüne nasıl hazırlandığını açıklamaya devam etti. "Anne rolünü ilk kez oynayışımdı ve (annenin sahip olacağı) doğal alışkanlıkları canlandırmak istedim, bu yüzden bebeği nasıl tutacağımla veya onlarla nasıl oyun oynayacağımla ilgili çok hazırlık yaptım. Ama Soyoung karakteri, aslında hazırlıklı bir anne değil bu yüzden bebeği tutmak için çok fırsatım olmadı. Görünüm açısından, tanıtım fotoğraflarında ve fragmanlarda göründüğü gibi, makyaj ekibi dumanlı makyaj ve rengi açılmış boyalı saç gibi daha önce denemediğim birçok model önerdi, ben de bunları denedim. İlk başta bunlar benim için alışıldık değildi ama sonrasında oyunculuğa odaklanmamda yardımcı olduğunu düşünüyorum."


Song Kang Ho, Lee Ji Eun'ın setteki performansına şaşırmış. Lee Ji Eun ile çalışırken nasıl hissettiği sorulduğunda, kıdemli oyuncu, "Lee Ji Eun, Bae Doona ve Lee Joo Young'un çalışmalarından her zaman ilham aldım ve onlar beni kendilerine hayran bırakan, harika oyuncular. Burada gösterildiği gibi Lee Ji Eun'ın çatıda, dedektifler, Doona ve Joo Young ile konuştuğu bir sahne var. Gece çekilen o sahneyi izlerken sadece oyuncu olarak tekniğini değil, samimi duygularının ve bunu ifade ediş tarzının da tam isabetli olduğunu düşündüm. Hatırladığım kadarıyla, duyguları iletme şekli inanılmazdı. Diğer sahneleri de beğendim ama o özel sahne çok karmaşıktı, kişisel duygularını ve birçok hissi aktarması gerekiyordu. Bunu böylesine, tam anlamıyla kusursuz olacak şekilde başarmasına şaşırdım, bu yüzden daha sonra ona ayrıca iltifatta bulundum. Gang Dong Won bile henüz benden bir iltifat almadı, bu çok nadirdir." dedi.


Bu yorumdan dolayı gurur duyan Lee Ji Eun, "O anı hala canlı bir şekilde hatırlayabiliyorum. Aslında benim için, sadece film çekimleri sırasında değil, tüm hayatım boyunca, uzun süre hatırlayacağımı düşündüğüm çok etkileyici bir andı. O sırada güneş batıyordu. Sunbae-nim o günkü kendi işini bitirmişti yani artık gidebilirdi, ama beni bekliyordu. O gün çekimleri en son bitecek kişi olacağımı biliyordum, bu yüzden onu selamlamak için arabasına koştum ve "Neden hala işten çıkmadınız?" diye sordum. "Az önce o sahneyi izliyordum ve çok beğendim." dedi. Sonra araba gitti ve tüm sahne gerçekten nefes kesici ve bir filmden fırlamış gibi dokunaklıydı, bu yüzden gözlerim doldu. O anla, aileme bile hava attım." dedi.



Lee Ji Eun'a, sette Gang Dong Won ile çalışma deneyimi sorulduğunda oyuncu, “Çocuklarla ilgilenirken Gang Dong Won sunbae-nim'e çok güvendim. Çocuk oyuncular ile o kadar güzel oyun oynadı ki neredeyse benimle de oynamasını isteyecektim. (Şakayla) Biraz daha uzun süre çekim yapsaydık ondan (benimle de oynamasını) istemeyi denerdim. Sunbae-nim de sette çok yorulmuş olmalı ama o her zaman çocuklarla ilgilenmeye öncelik verdi ve onlarla oynamak için elinden gelenin en iyisini yaptı. Bunu görünce, ben de böylesine iyi bir dayanıklılığa sahip bir oyuncu olmam gerektiğini düşündüm." yorumunda bulundu.


Lee Ji Eun, sette farklı yaş ve geçmişlerden insanlarla çalışırken karşılaşılabilecek olası engeller, zorluklar veya anekdotlar hakkında şunları söyledi: "Farklı yaş gruplarından oyuncularla dolu bir setti. İlk başta ben de gergindim ama iki çocuk oyuncuyla çekim yaptığımızda çok sevimli anlar oldu. Örneğin, yönetmen düşünceli davranarak seti (ortamı) çocuklar için olabildiğince rahat tutmaya çalıştı. Bu yüzden sıra duygusal sahneleri çekmeye gelince, çocukların hepsi heyecanlıydı. Ve sıra benim ağlamam gereken bir sahneye gelince, çocukların hepsinin keyfi yerindeydi, seti eğlenceli buluyorlardı. Çoğu durumda zıt kutuplardaydık. Ama daha sonra, bunun bir şekilde çekimler sırasında sinirlerimi sakinleştiren büyük bir etken haline geldiğini düşünüyorum. Bu iki oyuncu, Haejin'i oynayan Seung Soo ve oğlum Woosung'u oynayan Ji Yong sayesinde setin atmosferi baştan sona dostaneydi."


Röportaj sona erdiğinde, Lee Ji Eun son selamlarını verdi, "<BROKER> çokça duygu uyandıran ve düşündürücü bir film. Bunun da ötesinde film; Kore'nin her köşesinden, tanıdık olmasa da sevgi dolu olan tarafları da görsel olarak çok güzel bir şekilde yakalıyor. Umarım çoğunuz sinemalarda desteğinizi gösterirsiniz."


<BROKER> bu Mayıs'ta 75. Cannes Film Festivali'nde ilk gösterim yapacak ve 8 Haziran 2022'de sinemalarda vizyona girecek.

Çeviri: Dionysiyos, jieunny, Aichan

Kaynak: IUteamstarcandy

85 görüntüleme0 yorum

Kommentare


bottom of page