top of page
  • Yazarın fotoğrafıIU TEAM TURKEY

[211229] IU’nun “Pieces” Albüm ve Şarkı Tanıtımı


IU [Pieces]

20’li yaşlarımın arasındaki kasti olarak hariç tutmadığım parçalar


1. Drama


Bu şarkıyı 20 yaşımdayken yazdım. Bunu yazmamın sebebi, ayrılık yaşayan ve birkaç gündür aşk konusunda çok karamsarlığa düşen bir arkadaşımın keyfini yerine getirmek istememdi. Bu şarkıyı henüz yayınlamamış olmama rağmen o kadar düşkündüm ki hiç şaşmadan her sene konserlerimde en-encore [ÇN: konserin istek parça seasından sonra bir istek parça seansı daha olması] zamanında söyledim. Zaman zaman bu şarkıdakine benzer duygularla şarkılar yazmaya çalıştım fakat hayatımın olup bitmiş bir bölümündeki beni taklit etmeye çalışıyormuşum gibi geldi, o yüzden bıraktım.

Konserlerde bu şarkıyı söylediğimde, o ana odaklandığım için, kolayca ve sevinçle söylüyordum fakat kaydederken, tamamen farklı bir durum olduğunu fark ettim. Bu sefer kaydettiğim şarkıların içinde, karaktere girmeye çalışırken en zorlandığım buydu. Konserlerimdeki atmosferi mümkün olduğunca ortaya çıkarmak için bu şarkıya dair herhangi özel bir düzenleme yapılmadı.

“Drama”yı unutmayıp resmî olarak yayınlamamı şiddetle isteyen hayranlarıma içten şükranlarımı sunuyorum. Bu şarkı, benim ilkim (kendi bestelediğim ilk şarkı) olduğu için kanımı (hırsla) kaynatan “Hold My Hand” ve daha farkına varmadan kendimi oldukça rahat hissettiğim “Friday” arasında. Benim için değerli olup kalbimin bir parçası olduğu için (bu albümde yer almasına) aday göstermek konusunda hırslı olmadığım bu şarkı, belki de bu parçaları derlememin nedeni ve temasını en net gösteriyor.


2. Next Stop

Bu şarkıyı yazmaya 25 yaşımda başladım. Bitirdiğimde de 26 yaşımdaydım. Bazı şarkılar var ki, sözleri ve melodileri zihnimde birlikte çalıyor, tıpkı ikisiyle bir bütün olarak doğan bir müzik parçası gibi. Böyle bir şarkım olmayalı uzun zaman olmuştu ve bu da onlardan biriydi.

Bu tür şarkılara karşı daha değerli bakmak elimde değil.


Üzerinde çok çalıştığım herhangi bir format ya da akort çalışması yoktu ama ilk dizeyi yazmak benim için nefes almak kadar kolay olduğu anda bu şarkıya çok âşık olmuştum.


Fakat o zaman bile, unutmuştum. Ehe.


1 yıl sonra “My Mister”da “Jian” karakterimle karşılaştığımda doğal olarak o karakteri benimsedim ve ikinci dizeyi tamamladım. Kesinleşmiş bir plan olmamakla birlikte, bir gün mutlaka yayınlamak istediğim bir şarkıydı. Bir hikâye anlatıcısı olmanın ötesinde, topliner [ÇN: Bir şarkının ana melodisini oluşturan kişi] olarak, bence bu şarkı benim bir kreatör olarak en temel duygularımı içeriyor.

Rehber versiyonundaki vokalleri karıştırdığımız tek şarkı bu. Hem 3 yıl önceki sesimi hem de şimdiki sesimi içeriyor. O zamanlar sakince söylemiştim fakat şimdi (duygulara) hitap edecek şekilde söylüyorum. İronik olarak, artık hepsi geçmişte kaldığı için olabilir.

Jieun ve Jian arasında bir “istasyon” var.


İkisi, bir istasyonun mesafesiyle birbirine bağlı.

[ÇN: Şarkının Korece isminin kelime karşılığı “istasyon (The Station)”.]



3. Winter Sleep


27 yaşındayken ve bir hayatın bu dünyadan ayrılması ve böyle bir dünyada kalmak üzerine her zamankinden çok düşünmeye başladığım bir zamanda taslak olarak hazırlamaya başladı ve 29 yaşındayken, birkaç tane daha büyük ayrılık yaşadığımda şarkıyı tamamlayabildim.


Sevdiğiniz bir aile üyesi, arkadaş ya da evcil hayranı uğurladıktan sonra tek başına geçen ilk yılını karşılamanın hikayesini içeriyor. İlkbahar, yaz, sonbahar, kış gibi net bir teması olduğundan sözlerini yazmak zor olmayan bir şarkıydı ama buna kıyasla, şarkının tamamlanması çok daha uzun sürdü. Bunun nedeni duygular yüzeyselleşmeden direkt ifadeler kullanmak istememdi.


Bu şarkının kaydını yapmak en uzun sürdü.

Normalde kayıtlar sırasında ifadelerim konusunda mümkün olduğunca az ve öz olmaya çalışan biriyim ama bu şarkıda, duygularımı tutmaya gerek duymadım. Hatta özlem duygusunu zirvelemek için öncülden şarkının ortasındaki kısma kadar cesur (?) bir düzenleme olsun istedim. Şarkının diğerlerinden farklı olarak piyanoya dayalı olmasının sebebi de bu.


Dünyamda büyük bir kayıp yaşansa da; hiç ara vermeden açan çiçekler, doğan yıldızlar ve şiirler vardı. Bu devamlı mevsimlerin arasında da ‘kış uykusu’ vardı.

Bu şarkıyı söylerken, bu sefer gerçekten artık yıkılmayacağım. Bunun yalan olmadığını bileceklerdir.


4. You


Bu şarkı 24 yaşındayken dağlarda bir dizi çekimi sırasında olduğumdan günlerdir eve gidemeyip üst katımda yaşayan arkadaşımı çok özlediğimde yazdığım bir şarkı. [ÇN: IU Moon Lovers çekimlerinde üst katında yaşayan Yoo Inna’yı özlediği zamandan bahsediyor.]


10 dakika boyunca, çekiyor olduğum tarihi dizinin karaktere kendimi kaptırıp o kişiye ulaşacak mı bilmeden uzaklardaki birine posta kardı yazdığımı hayal edişimi ve böylece her bir sözü sevgi dolu hislerle yazışımı hatırlıyorum.


Bu şarkıyı dahil etsem mi etmesem mi diye çok düşündüm.


Birçok sene önce çoktan fanlara bu şarkıyı yayınlama düşüncem olmadığını söylemiştim, ondan konu benim için kapanmıştı. Sonra bir gün Youtube’da gezinirken, uzun zaman sonra bu şarkıyı tekrar dinleme fırsatı buldum ve yorumlarda düşündüğümden daha çok fanın bu şarkıyı beklediğini gördüm. Bunun üstüne, samimiyetle yazdığımdan mıdır, şarkı sözleri kalbime dokundu.


Albüme dahil etsem mi emin değilken, şarkıyı neredeyse beş sene sonra ilk defa kayıt stüdyosunda söyledim ve inanılmaz bir şekilde, ilk sözden itibaren olması gerektiği gibiydi.


14 senelik şarkıcılık kariyerimde müziğe dair bir aktivitemin olmadığı tek sene fanlarıma dinlettiğim şarkıydı bu. [ÇN: IU’nun uaenalar için fankafede paylaştığı isimsiz bir 1 nisan şarkısıydı.]


‘Chat-shire’ ve ‘Palette’ arasında ‘You’ yavaşça ve sessizce akarak onlara eşlik etmek istiyordu.


Muhtemelen şimdiye kadarki şarkılarım arasında başlığı en kısa olan bu.


5. Love Letter


26 yaşımdayken şarkının taslağını çıkardım, 28’imde tamamladım ve ‘hatta’ başka bir sanatçıya bile verdim. Beste yapmaya başladığımdan beri başkasının şarkımı söylediği ilk seferdi. [ÇN: Bu şarkıya kadar IU sadece başkalarının şarkısına söz yazmıştı, Cherry B - “Her”, Jung Seunghwan - “The Snowman”, JeA - Greedyy, Seulong - “The Moment” ve Sam Kim - “When You Fall” gibi]


Geçen sene KBS ‘Sketchbook’a katıldım ve hayran olduğum şarkıcı Jung Seunghwan ile çalışmama fırsat veren bu şarkıyı söyledim. Beraber bu şarkı üzerine çalışırken, Antenna ve Jung Seunghwan’a kısaca parçalarımın koleksiyonunu yayınlama planımdan bahsettim ve şarkıyı yayınlamak için izin aldım. Şarkı sözlerini yaşlı bir çiftin bir yarısının dünyadan erken ayrılıp geride kalan yarısına son bir aşk mektubu yazması senaryosuna dayalı yazdım.


Jung Seunghwan’ın versiyonu daha sakin ve arıtılmış ise, benim ‘Love Letter’ versiyonumun daha açık sözlü bir tavırda olmasını istedim.


Şarkının düzenlemesi peri masalı gibi ve sevilesi, ama vokallerin katı duyulmasını istedim ve bu şarkının kayıtı daha kolaydı. Ve şarkıda her ‘da-o’ tekrarının farklı olmasına dikkat ettim.


Şarkı sözlerinin son kısmı, ‘Tüm bunlardan çok, senin içinde duruyorum’ 5. albümüm LILAC’taki son şarkı ‘Epilogue’un tohumu oldu. Bu aynı zamanda beni uzun zamandır bilmiş, bilen ve daha çok bilmeye devam efecek olan fanlarıma minnettarlığımı belirtmek istediğim bir şey.


Roman ve mektup arası olan, samimi hislerimi içine eklediğim ve beni sevenlere göndermek istediğim bu ‘Love Letter’ ile, (müzi) parçalarımın olduğu bu koleksiyonu kapatıyorum.



Çeviri: J’ieuness, Dionysiyos

Kaynak: Melon, IUteamstarcandy

552 görüntüleme1 yorum

1 Comment


miyasesade70
Dec 31, 2021

Dinlerken ayrı okurken ayrı hüzünlendim bu kadın gerçekten harikalar yaratıyor

Like
bottom of page