top of page
  • Yazarın fotoğrafıIU TEAM TURKEY

[210418] Şarkı sözü yazarı Song Soo-yoon, IU’yu şarkı sözü yazmada çok iyi biri olarak seçti!



KARA ve INFINITE için yazdığı şarkılarla da bilinen, Güney Kore'de en çok saygıyla anılan yazarlardan biri olan Song Soo-yoon (aynı zamanda Sweetune yapım ekibinde söz yazarı), şarkı sözü yazmada çok iyi olan biri olarak hiç düşünmeden IU'yu seçti.


"IU söz yazarlığında çok iyi. Sadece şu an değil, gençliğinden beri öyle. Teker teker söz yazmaya başladığında, kendi kendime, '(Şarkı sözü) yazmada neden bu kadar iyi?' diye düşündüm. Şu an zaten öyle, ama IU genç bi söz yazarı iken de, ona seçkin biri gözüyle baktım. IU hiçbir şeyi dikkatsizce yazmıyor, tek bir kelimeyi bile. (Sözleri) çok felsefî, sezgisel ve eşsiz." Ona methiyeler dizdi. Söz yazarken en zorlandığım nokta belirli ifadeler oluyor ve bu ifadeleri anlatmak kolay değil. Belli detayları anlatmaya çalışarak çıkmaza girerseniz, bazı zamanlar çok toy bi şekilde size dönebilir. Fazla toy olduğunu düşünürseniz, 'Bu değil, bir daha (yap),' diyeceksinizdir. (Buna rağmen) IU'nun sözleri kendine has ve kesinlikle toy değiller. Söylemek istedikleri çok açık ve bunu çok iyi başarıyor. Popüler ve saygın söz yazarlarından daha iyi (şarkı sözü) yazdığını düşünüyorum. Ona hayranım ve (kendisinden) öğrenmek istiyorum. Buna ilişkin olarak, bence 'LILAC' ile bu yılın ilk çeyreğinde en iyi söz yazarı IU."


Şöyle bir yorumda bulundu: "Artık yaşım çok daha büyük. Yeni şarkıları da hiç dinlemiyorum." Lakin IU'nun şarkılarının kendisi için bir istisna olduğunu söyledi. Yine bu konuşmasında, IU'nun yeni şarkılarını yayınlanır yayınlanmaz dinlediğini söyledi. "IU'nun 'LILAC' albümündeki şarkıların da sözlerinin de iyi olduğunu düşündüm. Şarkıları dinlerken, onun çok olgun olduğunu düşündüm."


Çeviri: Dionysiyos

Kaynak: https://t.co/jt3ihfN4XH

84 görüntüleme0 yorum

Comments


bottom of page