top of page
  • Yazarın fotoğrafıIU TEAM TURKEY

[210130] ‘Celebrity’ bestecisi Ryan S. Jhun IU ile olan mükemmel iş deneyiminden bahsetti



Kendisine IU ile çalışmak nasıl bir duyguydu diye sorulduğunda Ryan, “İnanılır gibi değildi. IU’nun Oh My Girl’ün ‘Dolphin’inden bahsetmesinin üzerinden çok geçmemişti ki EDAM Ent. benden yardım istedi. İnanamadım. Bir hayli şoka girmiştim. O kadar şüpheli bir durumdu ki ilk başta tam emin olamadım. (IU’nun) sesi telefonda içtenlikle konuşurken çok samimi ve hoş geldi. Hakikaten duygulanmıştım. İçten içe hep IU ile iş birliği yapıp ona güzel bir şarkı vermek istiyordum. Dolayısıyla, IU’ya ve (EDAM'ın) yöneticisine karşılık vermek istedim,” cevabını verdi.


Şu sözlerle devam etti. “Bence IU, işinde çok iyi. Sanırım bu yüzden insanlar hep, “IU, IU, IU,” diyor. IU, ‘temel prensiplerini’ devam ettirmeye çalışan büyük bir sanatçı. Bir şeyi kovalamak zorunda bırakılmayı sevmem. Dara gelirsem sanat için iyi bir iş çıkaramam. Bu sebeple genelde dara geldiğimi hissettiğimde gelen teklifleri geri çeviririm. Sanat (yapmak) için bir süre sınırı koymamalıyız bence. Bahse varım benim gibi müzik yapımcıları da benimle hemfikirdir. Celebrity’ye gelince, gerçekten hiç acele etmedim. IU, EDAM Ent.’ın yöneticisi ve yapımcı bana saygı gösterdi ve can kulağıyla dileklerime kulak verdi. O yüzden de ne dara geldim ne de bana şarkıyı yapmak için bir son teslim tarihi verildi. IU her bir şarkıyı dikkatle dinledi. Bana olan nezaketi beni duygulandırdı ve benim gibi önemsiz bir besteciye bu kadar içten davranmasına inanamadım.


IU coşku dolu birisi. Kendisi dinleme toplantısı için beni bizzat ziyaret etti ve bana lezzetli yiyecekler de aldı. Ortam başından itibaren harikaydı ve süreç de hoşuma gitti. Isınma süreci harika olduğu için de şarkı üzerine çalışmaya başlayıp kolayca ilerleyebildik. Bence diğer sanatçılar da IU’nun bu yönünü öğrenmeli. Yayınlanmadan bir hafta önce şarkının kaydı yerine, kültürün yani şarkıyı yayınlamadan önceki yavaşça ve acele etmeden düşünme huyunun tanıtımını yapmamız gerekiyor.”


Ayrıca Ryan, şarkının yapımında dahil olan herkesin, IU da dahil, Celebrity’yi meydana getirirken ellerinden gelenin en iyisini yaptığına vurgu yaptı. IU’nun melodi yapımında dahil olma arzusunu aktif olarak ifade ettiğinden ve EDAM şirketinin etkin şekilde ekibiyle IU’nun istediği doğrultuyu bilerek iletişime geçtiğinden bahsetti.


Ardından şu sözleri söyledi. “Sırf IU dinleyecek diye şarkılar üzerinde çalışmaları için tüm besteci ekibini topladım. Onunla görüşmeye giderken yanımda yüzlerce demo şarkı götürdüm. Kendisine, “Hangisini beğeneceğini bilmediğim için bir dolu şarkı hazırladım,” dediğimde mutlu olduğunu hatırlıyorum. IU, neşeli (olumlu) bir mesaj verebilecek bir şarkı yapmak istiyordu ve neticede ‘Celebrity’yi seçti. IU, benim birçok bestemi duyduğu ve şarkının sözlerini de yazmayı bitirdiği için şarkıyı bestelerken bana katılabileceğini söylediğinde beklentim tavan yaptı. Sözleri yazarken ne kadar zorlanmış olabileceğini hayal edebiliyordum. Şahsen ben, şarkının özellikle, ‘Sen bilmezsin, eğilmiş kafanın üstünden, parlak ışıkların nereye doğru parıldadığını. Acele etmesen de olur, ama umarım sonunda fark edersin. Tek ve biricik olan, ünlümsün sen benim,’ kısmına bayıldım. IU’nun şarkıyı açık mesajıyla ve şiirimsi sözleriyle daha yüksek bir tamamlanma seviyesine taşımasına şükrediyorum. Şarkıyı IU yazdı, ben kaydı düzelttim, onlar Danimarka’da melodi üzerinde değişiklik yaptı, ve İngiltere’de de parça düzeni ayarlandı. Yaklaşık bir ay boyunca birlikte şarkı üzerinde çalıştık. ‘Celebrity’nin meydana gelmesinde küresel çabalar dahil oldu. IU bu kadar özenli olduğu için ona çok müteşekkirim ve şarkının da bu kadar iyi dinlenmesinden dolayı çok mutluyum. İnsanların IU’ya kucak dolusu sevgiler yollamasını umuyorum. Sanatçı IU’yu destekleyen insanlardan biriyim. Lütfen sanatçı IU’ya ve Ryan S. Jhun’un şarkılarına sevginizi verin.”


Çeviri: Dionysiyos






142 görüntüleme0 yorum

Comments


bottom of page