top of page
  • Yazarın fotoğrafıIU TEAM TURKEY

[191102] IU Gwangju konserinde yeni şarkısı Lullaby’ı tanıttı



5. Mini Albüm Love Poem’den <Lullaby>

(Şarkı Sözü: IU / Beste: Kim Hee-won / Gwangju’da anlatım)

-

Sıradaki şarkı… ilk defa duyuyor olacağınız bir şarkı. İlk kez Gwangju’ya gösterdiğim ne var? Sizlere mor saçımı, teaserı gösterdim ve şimdi de ilk olarak bu şarkıyı da size göstereceğim. Hmm hmm… Kendime çok güvenmiyorum, doğrusunu söylemek gerekirse. Konser listesinden çıkarmalıydım. Şarkıyı sona bıraktım, ama yine de iyi söylemeye çalışacağım. Uh.. gelecek albümde olacak bu şarkının adı “Lullaby”. Muhtemelen (Kim Hee Won) bugün gelmiştir. Çok çok fazla değer verdiğim bir müzisyen var ve o “Through The Night”ı bestelemiş olan Kim Hee Won. Evet, o müzikte ve şarkı söylemekte çok iyi olan bir arkadaş. Bazen bana demo şarkılar yolluyor. Bu şarkıyı geçen sene teslim aldım. Yoksa ondan önceki sene miydi? Ondan daha önceymiş gibi hissediyorum. Her neyse, “Unni, bunları yazdım, bi dinlesene” diyip bana bunu gönderdi. O şarkıların hepsinin arasından, bu şarkıyı o kadar çok sevdim ki “Bu şarkı çok iyi” dedim, ve Hee Won hediye olarak bana verdi. Bir süre “Bunu albümüme koyacağım” diye düşündüm ve bu şarkıyı bir süredir yeni albümüme koymayı düşündüğümden ilk bu şarkıyı kaydettim. Hee Won çok beklemek zorunda kaldığından üzgün hissediyorum, ve şarkıyı gerçekten çok iyi söylemek istiyorum, ve kayıt çok iyi şekilde yapıldı, ama canlı söylerken iyi iş çıkarabilecek miyim bilmiyorum. Çok üzgün sözlere sahip bir şarkı. Haha, ondan dolayı pratik sırasında söylemesi çok zor olan bir şarkıydı. Uhm, ilk kez size söylüyorum millet. Hepiniz için “Lullaby”ı söyleyeceğim.


(“Lullaby”ı söyledikten sonra)


Teşekkür ederim. Şarkı sözleri çok üzücü.. Şarkı sözleri.. Şu.. geçen sene, ben.. Geçen sene “Persona”yı izlediniz mi? Netflix’te yayınlanılmış adı “Persona” olan 4 kısa filmli bir proje ve projenin son filminin adı “Walking at Night.” Yönetmen Kim Jong-gwan ile çalışmıştım. O zamanda oyunculuk yaptığım film ortamının çok taze olduğunu düşündüm ve yönetmenin izniyle şarkı sözü yazmak için kullandım. Daha fazla görüşemeyeceğiniz birinin rüyalarınıza gelip sizi son bir kez daha uykuya koymasıyla ilgili. “Bu rüyayı uyandığında unutacaksın, ama unutsan da, bu anın var olmadığı anlamına gelmiyor, ondan dolayı rüyana geleceğim ve, sen beni unutsan bile, seni son kez uykuna koyacağım ve sonra gideceğim” diyen bir şarkı. Şarkı sözleri üzücü, ve ondan dolayı pratik yaparken çok fazla sorun yaşadım, ama her neyse endişelendiğimden daha iyi oldu canlı hali. Ama daha sonra albümde kayıt versiyonunu dinlediğinizde, çok daha nötr bir şarkı. Şarkı, sanırım şöyle diyebilirim, daha havalı bir şarkı? Havalı bir şekilde kaydettim, ve çok hafif bir şekilde söyledim, ama bugün ilk sahnem olduğundan, çok duygusal olduğumu hissettim. Her neyse, orijinal versiyonu bilmeden dinlemenize sevindim. Daha sonra kayıt versiyonunu dinlediğinizde, şarkı çok daha farklı gelecek. Lütfen daha sonra dinleyin. Çok sevdiğim bir şarkı. Çok besbelli değil ve insanların çılgınca sevdiği türden bir ballad değil, ama zevkime gerçekten uydu ve Hee Won bu şarkıyı benim için oynattığında, gerçekten kalbime dokundu. Ama uzun süre şarkı sözlerini yazamadığımdan kötü hissettim, ve bir süre düşünürken, filmde oynadım ve sonunda sözleri yazmayı bitirdim. ”Lullaby”ı ilk kez Gwangju‘ya gösterebildim. Normalde hemen sonra diğer şarkıya geçmeliyim, ama çok fazla konuşmalı bir performans oldu. Yani sıradaki şarkı.. Hemen sonrasında devam edememem biraz hayal kırıklığına düşürücü. Lütfen hemen “Lullaby”dan sonra dinlediğinizi düşünerek dinleyin. Eğer benimle söyleyebilirseniz güzel olur. Şu an boğazım biraz boğuk sesli; bundan dolayı sahnede ağlamamaya çalışıyorum çünkü ağladığımda boğazımın durumu değişiyor. Ondan dolayı iyi söylemek için çok sıkı çalışacağım. Şimdi, IU’yu temsil eden şarkı. Bu şarkı da Kim Hee-won tarafından yazıldı. Şarkı Kim Hee-won ve sevdiğim başka bir müzisyen Kim Jae-hwi tarafından bestelenildi, ve hepinizin çok sevdiği bir şarkı. Mümkünse “Through The Night”ı benimle söylemenizi umuyorum.


Çeviri: J‘ieunesse

112 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Commentaires


bottom of page